Trenger jeg kurs for å blogge?

Jeg har vel egentlig nok å fare med, men nå har jeg jammen funnet på noe nytt å gjøre.
Jeg har meldt meg på et kurs.

Det finnes mange slags kurs, så du kan jo lure på hva det er jeg har funnet på nå.

Jeg driver med denne bloggen på niende måneden, og det ser ut som at jeg kommer til å fortsette, for det er fortsatt morsomt. Av og til er det så morsomt at det går ut over andre ting jeg heller burde ha gjort.

Men nå tror jeg at jeg altså skal lære mer ved å melde meg på et kurs om blogging. Det finnes nemlig det. Nettbasert, som mange kurs er i dag. Det sies at jeg ikke lærer hverken grammatikk eller rettskrivning i dette kurset. Og jeg lærer heller ikke hvordan jeg formulerer meg best for å skrive en artikkel, novelle eller roman. Neida. Det har med strategi, oppsett og bruk av sosiale medier å gjøre, og om det å finne målgruppa si, blant annet.

Dette er nå grovt fortalt, for jeg har bare så vidt kommet i gang med kurset.

Hva dette er for noe?
Det heter Skrivemaskinen. Du kan sikkert selv finne informasjon om det på nettet, hvis du er interessert. Jeg reklamerer for dette her nå, men må presisere at jeg ikke får betalt for det. Altså ikke sponset reklame 😉

Så kommer jeg til å høre på disse leksjonene når det passer for meg framover. Det er nettopp det som er så fint med nettkurs. Og jeg kan gå tilbake på leksjonene og høre på dem flere ganger.

Dette blir artig og spennende.
Og så får vi se om det blir noen endringer på bloggen min etter at kurset er over, eller om jeg kjører på som før…….

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Sikkert ikke dumt, altså! Men…jeg orker ikke å bruke strategi. Jeg bare skriver i hytt og pine. Bloggen min er veldig usystematisk. Jeg synes jo det er moro de gangene jeg havner et stykke opp på lista,men det skjer ikke så ofte! Så – ære være dere som orker å forske litt i det! 🙂

    2. Sikkert ikke så dumt det 🙂 Jeg vil gjerne lære mer, for det holder ikke å være kreativ hvis jeg vil høyt på listene i alle fall. For DET er jeg og får meg bare til et VISST nivå. Men jeg er litt for lat til å finne ut noe mer 😀

      1. Veldig interessant i hvert fall. Har kommet i gang nå. Jobber med å finne målgruppen min. Ikke lett ;-)Og blir det flere lesere, er jo det positivt, men det viktigste er at jeg har det moro med å skrive 🙂

    3. Dette hørtes veldig spennende ut, og jeg regner med at du kommer til å fortelle mer om hva du har lært utover 😉 Det å fange andre mennesker interesse med overskriften, og få de til å stikke inn for å lese mere er noe jeg må øve/lære mer om. Tror det kan skjorte litt der….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg