Trikk og buss og trikk og….😅


Ville vise Barnebarn trikken «min»
Moro det på en søndag
Tur til sentrum i finværet
Hun er vant til buss
Og T-bane

 

Nå altså den blå trikken
Som er litt rar for tida
Først vente på trikken
Moro for Yngste det også
Den kom fort og raskt

 

Ombord i trikken
Forventningsfull og glad
Ikke lange turen
For kun til neste holdeplass
Lenger nedi lia

 

Så vart det buss for trikk
Vært sånn ei stund
Og blir slik lenge
Det jobbes med sporene
Og mye annet

 

Buss er kult det også
Kjørte til bunnen av bakken
Fornuftig jente sa:
«Vi må ha på sele»
Og det adlød jeg

 

Og så vart det trikk igjen
Tok sin tid dette
Men vi koste oss
Og gikk av på bestemmelsesstedet
Deretter tok vi bena fatt

 

Gjorde det vi skulle
Som jeg forteller om senere
Og kjørte samme opplegg hjem
«Der kommer trikken VÅR», sa jeg
«Det er ikke VÅR trikk», sa den kloke jenta

 

Sant det, lille venn
Vi eier ikke trikken
Men vi får lov til å sitte på
Og takk for det
Sjøl om det vart trælete
Med både trikk, buss for trikk og trikk

4 kommentarer
    1. Ja, samme opplegget holdt på i vår side av byen for et par år siden. Når nye trikkene skulle komme. HELE sporet lagt om. Holdt på et par år!!

    2. Kjempefint skrevet om trikken 😊

      Husker da jeg var lita så kom min tremenning og foreldrene hennes på besøk. Min tremenning var jo slett ikke vant til trikk, og syntes det var spennende å gå bort på trikkeholdeplassen for å se på trikkene kjøre forbi. En gang fikk min tremenning og jeg lov til å ta trikken alene til min mormor, og min tremenning levde mange år på at hun hadde kjørt trikk. Hun husker episoden fremdeles.

      Ønsker deg en superfin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg