Trodde det var slutt

 


Der kom den igjen. Ikke den samme som var her tidligere på sommeren, men en helt ny og frisk en.
Det var bare EN knopp på planta i vår, så trodde det skulle bli med den ene, men neida. Det har danna seg mange nye knopper i løpet av sommeren, og det uten at jeg har lagt spesielt merke til det. Stusselig var roseplanta i vår etter vinteren også, så jeg hadde ikke store forhåpninger til den. Men sett slikt. Nå viser den seg i all sin prakt igjen med en nydelig utsprunget rose og masse knopper som venter på å bli like vakre.
Vet dessverre ikke hva denne rosa heter, for den sto i bedet her da jeg flytta hit for litt over tre år sida.
Bak skjønnheten kan du skimte en annen  akket, rosa blomst. Det er en astilbe. Staude som jeg fikk fra hagen til dattera mi for et par år sida. Koselig med blomster, da…..

Rosa rose som blomstrer i hagen min med en rosa astilbe i bakgrunnen
8 kommentarer

Siste innlegg