Tur i skogen med familien


Tur i skogen blir det hver dag, men som oftest bare med Barney

På søndagen vart det tur med datter og to barnebarn. Egentlig skulle bare Yngste barnebarn og jeg på stolpejakt, for de andre skulle gjøre noe annet. Men det vart endringer, og dermed endte det med at vi var fire på tur. Og det var ekstra koselig
🌿
Nydelig vær på Østlandet for tida, og deilig å være ute uansett hva man finner på av aktiviteter. Jeg hadde pakka sekken for tur med Yngste, så det var kakao, hveteboller og 2 kopper. Men ekstra koselig at de to andre også vart med. Nok drikke til alle, og heldigvis var det 4 boller.
🌿
Men først måtte vi jobbe. Hadde som mål å finne et par stolper før vi tok pause, men vart så ivrige at vi ga oss ikke før vi hadde 5. Da vart det rast på en fjellknaus, og nederste bilde er tatt der. Etterpå var vi klare for de 2 siste, så nå er alle stolpene på Ekebergkartet «fanget». Da er det bare å bevege seg til andre «jaktmarker», og det er flere kart med stolper i nærheten, så skal nok rekke en del før stolpene tas ned nærmere jul.
🌿
Jeg må skryte litt av barnebarna. De er veldig ivrige på å finne stolper begge to, og Eldste er overraskende god på å lese kart. Så han fikk lov til å gå først, og imponerte mommo med stedsansen sin. Han fant de rette stiene. Hvis du ikke har prøvd deg på denne aktiviteten, bør du gjøre det hvis du har mulighet til å bevege deg i skog og mark. Har du vært på stolpejakt?
Her kan du lese et tidligere innlegg om stolpejakt:
Den første på mange måter.

6 kommentarer
      1. Det kan hende. Her er det satt ut fysiske stolper som er markert digitalt på et kart, hvis du skjønner hva jeg mener😅 Jeg scanner en qr-kode på stolpen og det blir markert på det digitale kartet at jeg har vært der👍

    1. Høres veldig koselig ut å ta med barna på stolpejakt. Ser for meg at det er mye læring i det for dem i tillegg til at de får tid med familien og har det koselig. 😊 Nei, jeg har aldri vært på stolpejakt.

    2. Så kjempekoselige og fine bilder du har tatt 😊 Koselig å lese om turen, og ikke minst den flotte familien din og de nydelige barnebarna dine ❤😊

      Vi har stolpejakt her, men vi har ikke prøvd oss på det. Prøvde oss på noe annet liknende når vi gikk turer.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg