Den første på mange måter☺️


Den første på mange måter?

Jada. Fant ut det da jeg studerte bildet i ettertid. Ikke lett å observere da vi var «på post», Barney og jeg. For skikkelig ufyselig vær i dag tidlig med en blanding av regn og snø.
Vi tåler all slags vær, vi, men i dag er det 1.mai. Det får være måte på vintervær. Men altså 1.mai, og der har vi den første ener’n. Og så var det tilfeldigvis jammenmeg stolpe nummer 1 også. Og ikke nok med det. Det var VÅR første stolpe på dette kartet som er i nabolaget.
Så det vart tre 1-tall🤗 

Men det var vel ikke første gang?

Nei. Vi har vært nedi byen og funnet noen stolper som er satt ut tidligere. Kartet for Gamle Oslo vart lagt ut på appen til Stolpejakten i april. Men altså her var det første gang. Kartet ble åpnet på appen i dag tidlig klokka seks. Ikke så ivrig at jeg sto opp så tidlig. Men måtte opp litt tidligere enn vanlig, for en nabo og jeg hadde fått i oppdrag å heise flagget på tunet.
Så da puddelen Barney og jeg først hadde kledd på oss for dagens vær, gikk vi liksågodt morgenturen etterpå, sammen med naboen og hennes hund.
♦️
Og da så jeg stolpen!
Den store jakta er altså i gang. Vår type jakt. Barney og jeg kommer oss ut på kjente og ukjente steder. Vi må uansett ut på 3 turer hver dag, men fint og interessant å ha et skikkelig mål for hver tur. Finne flest mulig stolper i løpet av sommeren og høsten.
♦️
I dag ble som sagt det digitale kartet for området hvor vi bor, lagt ut. Hvis du har lest tidligere blogginnlegg, vet du at vi allerede har vært på stolpejakt i byen, et annet sted.

Ut på tur med jentene mine.
Når alle stolpene på det nærmeste kartet er funnet, begir vi oss ut på leting i andre områder i byen og i marka. Noen ganger tar vi bilen for å parkere i nærheten av et nytt område.
Jeg er veldig ivrig på å gjøre meg kjent i den nye byen jeg har flytta til, så dette er en utmerket metode for å få til det. Så gleder meg til å fortsette jakten.
Her er noen bilder fra tidligere «jakt-turer»

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg