Ulempe med hund? (…..og tips fra annen blogger)

Fikk tips til et innlegg da jeg leste en annens blogg.

Hennes blogg heter Hverdagslykke.

Og i det innlegget jeg viser til, skriver hun om hunder.
Et fint innlegg.
Måtte klikke meg innpå.
Vart nysgjerrig.
Har jo hund sjøl.
Mellompuddel Barney, nylig fylt 8 år🐩🤗
Hun har overskriften «Største ulempen med hund».
Klart at det er ulemper med hund.
Men det er også fordeler.
Så spørs hvordan balansen blir når man veier de opp mot hverandre.
Dette «regnestykket» bør vel foretas FØR man skaffer seg hund også.
Så godt det lar seg gjøre.
Ikke lett.
For man vet ikke helt åssen det blir😅
Det blir en livsstil etter hvert.
Man må innrette seg mye etter hunden.
Og det har den krav på.
Når jeg har anskaffet denne skapningen, har jeg plikt på meg til å behandle den med respekt og kjærlighet.
Skulle bare mangle.
Men han er en hund.
Skal behandles som en hund, men med positiv oppdragelse.
Belønningsbasert trening.
Ikke gammeldags tvang og straff.
En av ulempene hun nevner er hvis hundene (hun har flere) stadig må ut om natta.
Enig i at det må være slitsomt.
Barney ligger heldigvis i senga hele natta.
Ligger faktisk helt til jeg bestemmer meg for å stå opp også.
Håper at det fortsetter sånn.
Det får være nok at jeg må ut med ham 3 ganger på dagtid.
Men det har jeg bare godt av.
Ellers hadde jeg vel blitt sittende i sofa’n😅
En annen ting Hverdagslykke sier:
«Noen ganger ønsker jeg hunden dit pepper’n gror!»
Kan ikke være mer enig😜
For av og til er han Barney en skikkelig krøllebølle🐩
Men stort sett er det mest koselig.
Og hva han synes om meg, får jeg aldri vite🤗
Sier i hvert fall ikke noe…….
🐩🥰

 

 

 

 

8 kommentarer

    1. Ja heldigvis får jeg også ligge hele natten uten noe styr 🙂 Men hun må ut å tisse med en gang jeg står opp – så da løper hun bare ut i hagen og gjør fra seg…. så tar vi første turen etter frokost 🙂
      Har man hun har man ansvar – sånn er det bare med den saken 🙂

      1. Så bra🙋🏼‍♀️ Lettvint å kunne slippe henne ut i hagen. Jeg må ha bånd på, for er ikke gjerde her. Men vi tar som regel første turen før frokost. Blir sen frokost på oss begge😉

    2. Sist vi hadde hund i hus var på slutten av 80 tallet. Siden kom det ikke hund i hus mer da sønnen var allergisk. Men er veldig glad i dyr. God helg til deg.

    3. Kjempeherlig med hund, og jeg elsker bare uttrykket til Barney 💙😍

      Vokste selv opp med hund, og hun sov hele natten. Søsteren min fikk seg hund i fjor vår, og den sover nå hele natten.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Takk for at du omtaler blogginnlegget mitt, det syntes jeg var veldig artig og snilt. Ja det er kos med hund og jeg må bare si at jeg ikke kunne tenke meg å være uten. Vi har hatt 2 år uten og aldri mer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg