Vart brått bestemt, gitt……

Egon restaurant interiør med lampe i taket
«Kan være skikkelig impulsiv hvis jeg bare får tenkt meg om», si……Det rare, og fine, er at jeg med åra faktisk ikke tenker meg om særlig lenge heller. Gjorde det før. Er stolt over at jeg kan ta avgjørelser på forholdsvis kort tid nå for tida. Kan noen ganger være store fordeler med det også. Slik som på søndag. Jeg fikk såpass som godt over en times varsel, så det gikk faktisk veldig greit.
♦️
Nabo K ringte og lurte på om jeg ville være med på restaurant å spise middag med dem klokka seks. Hadde ikke spist ennå, jeg, og ikke hadde jeg begynt å tenke på kokkeleringa heller, så jeg sa tvert JA TAKK. Jeg skulle bli påspandert både middag og drosjeskyss. Ikke måte på. Men da foreslo jeg at heller Leafen min kunne frakte oss dit. Og det var greit, fikk jeg høre. Fikk da være måte på gavmildhet, tenkte jeg.


Jeg gikk fart på meg. Rakk både å dusje, vaske håret og gå tur med Barney. For han kunne ikke bli med. Det skal sies at han faktisk har vært med når jeg har spist utafor heimen i det siste. Du har sikkert også observert det hvis du har lest tidligere innlegg her hos meg. Den siste gangen var da jeg spiste Fish and Chips i Sverige.
Det vart faktisk det jeg valgte denne gangen også. Høres skikkelig enspora ut i matveien kanskje, men var vel en tilfeldighet, håper jeg.


Biffsnadder var et annet alternativ, men jeg pleier å gå for fisk, kylling eller skalldyr hvis det er på menyen. 


Det var MYE mat. Og jeg spiste og spiste. Hadde nok klart meg med halvparten hvis jeg skulle ha valgt sjøl, men neida, spiste opp alt, jeg. Fikk gå for denna gangen. Ikke så ofte at jeg overspiser. Men ikke nok med det…..
♦️
De skulle ha dessert, og det skulle også påspanderes. Klarte jeg å si nei takk? Så klart ikke, matglad som jeg er. Vi har da egen dessertmage, vart vI enige om. Så da vart det som du ser på bildet nederst her. Heldigvis tok jeg «panacotta med bringebærcoulis og valnøttcrunch», for den «fløyelsmyke vanilje- og limekremen med sjokolade, pistasjcrunch og mynte» både var…. og så god ut, men var utrolig mektig…og ikke minst MYE, sa min nabo.
♦️
Så da var det over, vi var gode og alt for mette, og Leafen frakta oss trygt hematt. Og søndagskvelden vart helt annerledes enn jeg ante tidligere på dagen, takket være en hyggelig nabo som var impulsiv, og at jeg klarte å ta utfordringen på strak arm. Ikke så veldig vanskelig avgjørelse for meg, da….😅

14 kommentarer

Siste innlegg