Vinsmaking avlyst😔

 Vin kan jeg vel smake på når jeg sjøl vil?

Klart det. Men visse grenser er det jo. Drikker ikke vin når som helst.
Det må være spesielle anledninger, et glass til middagen nå og da, og helst på kvelden.

Noen ganger er det unntak. Hvis jeg er bedt på lunsj hjemme hos noen eller vi er ute på restaurant på den tiden av døgnet.
Da unner jeg meg et glass vin til maten.

Skjønner ikke hva som skulle være veldig galt med det.
Litt kanskje, for er ikke direkte sunt.
Men jeg gjør det med god samvittighet.

Det skulle være kurs med vinsmaking i bydelen.

Der hadde vi meldt oss på, en nabo og jeg. Artig og interessant, tenkte vi.
Og sikkert godt også.
Det var riktignok klokka 12, midt på dagen. Det var beregnet for pensjonister. Og vi har fri til gjøre sånt.

At det var så tidlig som klokka 12, reagerte vi egentlig ikke på. Passa egentlig bedre enn om det hadde vært på kvelden den dagen.

Ja, slik tenkte vi. Og meldte oss på tidlig, for var redd for ikke å komme med. Var plass til 25 stykker på kurset. Billig var det også.

Hvor trege er folk?

Et par dager før arrangementet vart jeg oppringt. Det var avlyst på grunn av lav interesse. Kun 4 som hadde meldt seg på.

Æsj, så skuffende. Vi som hadde gleda oss sånn….
Vi følte at det var fullt ut legalt å smake vin klokka 12 på en onsdag. Særlig på grunn av at det var andre som hadde satt klokkeslettet og datoen☺️

Tenkte med en gang: Hvor trege er folk?
Tenkte litt til og fant ut mulige årsaker.
Kanskje de fleste synes at det er for tidlig å smake på vin klokka 12?
Kanskje de heller burde ha arrangert det på kvelden?

Jaja, nå vart det nå slik. Ikke akkurat verdens undergang.
Får finne på noe annet den dagen, da. Drikker i hvert fall ikke vin. Går heller en laaaang tur med Barney.
Da blir han glad.
For på vinsmaking kunne han uansett ikke ha vært med.

 

6 kommentarer
    1. Hørtes spennende ut med vinsmaking da.

      Selv liker jeg ikke øl, er allergisk mot rødvin for da går jeg fullstendig tett i nesen, og liker ikke konjakk. Hvitvin går an, men drikker kanskje ett glass i julen og ett en varm sommerdag.

      Pepsi Max smaking hadde vært noe for meg 🤣😂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Det var dumt at det ble avlyst. Pleier selv å ta et lite glass vin til god middag. Er jeg i syden blir det et glass til lunsj. Ser ikke noe galt i det. Men tror at det passer best med kurs om ettermiddagen, sånn i 18 tiden på kvelden.

    3. Kjedelig at det blei avlyst da! Og klokka 12 må være helt innafor på arrangert smaking! Ellers tenker jeg som deg om et glass vin på kvelden (i helga for meg)…….! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg