Travelt å være pensjonist?

Det har skjedd mye i Pensjonistgunnas liv den siste tida. Nok å henge fingra i. Har jo alltid hørt pensjonister si opp gjennom at de har det mer travelt enn før. I alle fall like travelt. Har ikke trodd helt på det. Nå skjønner jeg mer hva de mente. 

Det vil alltid finnes arbeidsoppgaver som man ikke rekker i det daglige. Det må utsettes eller droppes. Jeg tenker spesielt på den travle perioden med små barn i huset. Jeg kjenner jo igjen den situasjonen i dag når jeg ser og opplever tidsklemma hos barn og barnebarn.

Da jeg jobbet var det også litt sånn. Skulle ha gjort ditt, skulle ha gjort datt….dårlig samvittighet, ting blir halvgjort eller ikke gjort. Det kjedeligste blir satt til side…eller glemt, eller strøket av lista. For jeg har jo lister, skal jeg mene 😉 Det kan du lese mer om HER.

Det kan være sånn at når jeg i dag føler at dagene blir fylt opp av gjøremål, er det ikke for at jeg egentlig er i tidsklemma. I dag kan jeg finne fram oppgaver og gjøremål som jeg ikke hadde sjanse til å få utført i tidligere faser.  

Alt er jo relativt. Sånn er det med travelhet også. 

Og så var det de kloke ord: Det du vil, får du til!

Et bra utsagn, men neimen om det alltid gjelder………

 

4 kommentarer
    1. Ja..man får som regel til..det man vil..:-) Jeg skvatt da jeg så bildet ditt..for jeg tok bilde fra verandaen her i går..da var det sånn stråling ned i vannet….akkurat som bildet ditt..bare med sjøen under da…hihihi..Flott bildet! Kos deg med alle gjøremål..

    2. Ikkje alltieg hadde bedre tid før eg. ein får til det ein vil,men syns eg hadde bedre tid før,,,sikkert berre meir energi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg