Jeg oppdaget Bloglovin`

Min inntreden i dataverdenen skjedde vel litt før den gangen jeg meldte meg på datakurs i regi av friundervisningen i 1983. Ja, det er lenge siden.

Vi lærte å lage egne dataprogrammer (enkle sådanne) med programmeringsspråket Basic. Det var artig og interessant. Lagde enkle program til hjemmebruk. Men det viktigste var kanskje å få såpass innsikt i dataverdenen at jeg ikke ble redd for datamaskina mi!  Den eksploderte ikke hvis jeg gjorde noe feil 😉 Jeg lærte å ikke ha for stor respekt for denne nyervervelsen i hjemmet. Den tenkte faktisk ikke, selv om det kunne virke sånn. Det var et skikkelig kvantesprang i teknologiutvikling i hjemmet.

Så har jeg prøvd å følge med litt ellers på ting som har skjedd oppover i tiden, for ikke å bli hengende for mye etter. Det kom jo mobiltelefon, videokamera, videospiller, cd-spiller, fax, modem, nettbank og kodebrikker og diverse “tv-bokser” som apple-tv f.eks. Helt sikkert mye mer også, men ramser opp det første jeg kommer på. Og ikke minst alle fjernkontrollene og kodene som pensjonisten må holde styr på. Det får jeg til enn så lenge, og glad er jeg for det.

Alle disse duppeditter og nettsteder og tekniske vidundere som jeg har valgt å sette meg inn i gir vel litt hjernetrim, sånn at jeg kan fortsette en god stund med dette. Og kanskje jeg til og med kan lære meg enda mer. Masse plass oppi hjernen, vet du.

Så sitter jeg nå her i dag med bærbar PC, iPhone og TV tilkoblet diverse bokser. Alt dette for at jeg kan følge med på hva som skjer der ute. Liker det, jeg.

Sosiale medier, ja. Er jo med på Facebook, Instagram og Snapchat skal vite. Moro å utforske. Har til og med klart å lage en “underavdeling” av min egen Facebook-konto. Den heter Pensjonistgunna. Sjekk gjerne ut!

I morgen har jeg blogget i 2 måneder. Lærer noe nytt nesten hver dag angående blogging. I går fant jeg ut på infosiden inne på blogg.no at det finnes noe som heter Bloglovin`.

Wikipedia sier: Bloglovin’ er en internasjonal nettside som gjør det lett å følge favorittbloggene sine ved at man får påminnelse hver gang det kommer en ny oppdatering. For bloggere er dette også en veldig populær måte å markedsføre seg på ved å nå ut til nye lesere

Så smart, tenkte jeg, og satte i gang. Fant bruksanvisning for å lage profil inne på nettet. Var ikke helt enkelt, men tror jeg har fått det til. Nå mangler det bare å få laget en “knapp” på Pensjonistgunna sin framside på blogg.no hvor man med et “trykk” kan komme til min Bloglovin`. Mer å jobbe med altså. Tiden vil vise om jeg får det til.

Jeg har faktisk lurt på hvordan lesere som selv ikke er bloggere på blogg.no lettest kan følge med på bloggen min. Kan hende at dette er løsningen…..

 

#bloglovin #blogg #teknologi #utvikling #duppeditter #basic 

 

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg