Trollbundet og nesten avhengig

Følger du med på serien Le Bureau? Den er magisk spennende.

Jeg starta noe sent, men det fungerer bra. Fikk tips av en ung bekjent. 

Le Bureau er produsert av franske Canal+, og første sesong hadde premiere i 2015. Seriens store styrke er at historien er så nær og aktuell, at det fremstår som dramatisering av siste tids hendelser.

Det er inne i den fjerde sesongen nå på NRK TV. Men jeg har starta på sesong 1. Det er 10 episoder der. Så er det sesong 2, 3 og 4. Har i vente mange spennende stunder foran TV´n framover.  

Jeg har nevnt i et tidligere innlegg: det å følge med i tiden. Se HER. Det å ikke bare benytte seg av lineær TV er en del av det, har jeg skjønt. Så denne serien ser jeg via min Apple-TV når jeg måtte ønske det. Har NRK-appen der skal vite. Og tenk så lettvint og praktisk. Bestemmer selv når jeg vil se, og velger også hvor mange episoder jeg vil se på….når jeg først sitter der. En kveld så jeg på 3 episoder! Det var så utrolig spennende! Nesten flaut å innrømme…..

Du kan sikkert google deg fram til hva denne handler om, men kort fortalt er det et byrå i Frankrike som heter “Le Bureau des Legendes”. Det er en avdeling i den franske etterretningstjenesten DGSE. Serien introduserer oss for den hemmelige agenten Guillaume «Malotru» Debailly (Mathieu Kassovitz) idet han vender hjem fra Syria i forkant av den arabiske våren. Paul Lefebvre, kodenavn: Malotru. Han er hovedpersonen.

Og her er han på TV`n min 🙂

#tv #spionthriller #serie #nett-tv #avhengighet #spenning #lebureau

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja det er flott med disse “dingsene” vi har fått..kan se tv programmer akkurat når man vil! Tenk før i tiden…gikk man glipp av et program..ja da var det kjørt..nå er det bare å gå i arkivet..og se…når man vil…Smart og deilig….Da blir man jo ikke så avhengig av tider programmer går….Har ikke sett denne, og jeg liker ikke sånne spennings serier lengre….får så høye skuldre av spenningen..hihih…Kos deg!

    2. Den serien har jeg aldri hørt om, men moro at du har funnet en serie som fenger deg så du kan se 3 episoder på rad 🙂 Jeg har også blitt så hekta at jeg har sett flere episoder på en dag, så du har ingen grunn til å være flau over det 😀

    3. Aina: Hvis jeg hadde vært skikkelig flau hadde jeg vel ikke sagt det her inne 😉 Men faren med å selv velge når og hvor mye en vil se, er jo at en blir sittende der , da….Må ha litt selvdisiplin 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg