Og trylling ble det også…….

Jeg var invitert på fest i går kveld, med tidligere kolleger. Riktig koselig å være med i klanen selv 11 måneder etter at pensjonisttilværelsen starta. Inkluderende gjeng vil jeg si. 

Jeg tilbød to av dem skyss ut til stabburet som ligger noen kilometer unna. Jeg liker å kjøre bil. Fortsatt stas med den nyervervede el-bilen….som faktisk er 8 måneder blitt den også. Den kan du lese om HER.

Fikk ikke tatt vin til maten, men er det så nøye da! Det ble uansett koselig. Det er det sosiale samværet og maten og atmosfæren som er viktigst.

Jeg trenger heldigvis ikke et glass vin eller to for å tø opp. Trodde kanskje det før, men en av mange fordeler med å bli skikkelig voksen er å kjenne på følelsen av å ha mistet sjenansen og litt av selvhøytideligheten på veien oppover…..Greit behagelig.

Dette var en fest for to kolleger som også blir pensjonister, og en annen som slutter. Tre-i-ett-fest. Men også julebord. Altså 4-i-ett-fest! Bra for jobb-budsjettet! 

Og her er stabburet på gården. Skikkelig fint var det å ha fest der inne.

 

Artig og gammelt interiør i stabburet.

 

Og bordet var selvsagt pyntet til etegilde.  

 

Ikke noe å si på maten heller.  Var like godt som det ser ut! Og dette var ikke alt…..mer mat utafor bildet 😉

 

Det var investert i ekstern underholder også. Veldig festlig og irriterende uforståelig det med trylling…… og han var ikke noe unntak. Litt reklame for ham her da, men jeg har ikke fått betalt for det 😉

For å oppsummere. Alle var enige om at det hadde vært en festlig kveld. Alltid koselig å treffes utenfor veggene på jobben, selv om man har det aldri så trivelig der inne også.

Neste plan nå blir å starte pensjonistklubb. Vi er nå plutselig 3 stykker. Da blir det pensjonisttreff en gang i måneden på kafe eller noe sånt. Gleder meg allerede til det.

Fint å være pensjonist.

#pensjonist #blogg #stabbur #julebord #avskjedsfest #fest #koldtbord #etegilde #tryllekunstner #november

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg