Gjett hvem som har bursdag i dag?

Det er selvsagt min kjære venn og krøllebølle Barney som har bursdag. Han feirer 4-års fødselsdag i dag, 14.februar. Feirer og feirer, fru Blom. Tror ikke han egentlig vet det selv. Men jeg må jo gjøre litt ekstra stas på ham. Kanskje jeg skal la være å plage ham med klo-klipping og bading og dens slags styggedom.

Han skal få en ekstra dose med leverpostei og et godt tyggebein og en ny leke. Skikkelig bursdagsfeiring det, vel.

Valentinedagen har jeg aldri brydd meg noe særlig om. Det er nok en importert dag fra Amerika, som handelsstanden tjener på. Det er koselig at vi gjør stas på hverandre, men trenger vel egentlig ikke spesielle dager for å huske det. Men det er noen unntak i min verden.

For med morsdag er det noe annet. Det har “alltid” vært. I hvert fall i mitt liv. Og jeg synes det er kjempekoselig å få oppmerksomhet på morsdagen. Det er nok med en hyggelig hilsen via telefon hvis vi ikke har mulighet til å treffes. Det skjedde i år. Begge barna mine husket meg. Må si at det varmet godt.

Farsdag har jeg også alltid hatt et forhold til. Jeg skrev et innlegg om det i fjor. Se HER.

Men jeg slipper nå å feire Valentinedagen, for jeg feirer puddelen i stedet. På en måte er han vel min Valentine også 😉

Åpner bloggen med et bilde av min mellompuddel Barney som beundrer(?) buketten mamma har fått.....

 

14 kommentarer

Siste innlegg