5 positive punkter om blogging.

Jeg startet bloggen min for fem og en halv måned siden. Så jeg har ikke all verdens erfaring her inne. Men jeg vil si at jeg har hatt en positiv, og kanskje litt bratt  læringskurve.

Jeg kan tillate meg å evaluere litt etter snart et halvt år i “bransjen”.

  1. Det var fint at jeg i det hele tatt turte å starte med blogginga. Gjorde det for moro skyld. Har litt skrivekløe. Men ikke så mye skrivekløe at jeg går til noe høyere nivå enn dette. Det må forfattere og journalister ta seg av. Litt mer detaljert HER om hvorfor jeg startet.
  2. Jeg gjorde det som sagt mest for meg selv; nesten som å skrive dagbok. Men for å være helt ærlig vil jeg si at det er moro at noen leser det også. Det gir en ekstra spenning. I tillegg må jeg skjerpe meg både på innhold og skriveferdigheter. Så altså: spenning.
  3. En ting jeg ikke var forberedt på før jeg startet, var omfanget. Jeg skjønner selvsagt at alt som blir lagt ut på Internett i teorien kan sees av alle, men allikevel…. Det var også en positiv opplevelse å “se” alle medbloggerne. Jeg leser deres innlegg og kommenterer det jeg syntes burde kommenteres, så langt tiden strekker til. Veldig positivt å bli “kjent” med disse fine menneskene.
  4. Og de kommenterer mine innlegg. Kjempekoselig og inspirerende. Og ikke nok med det. Det er mange andre, som ikke selv har egen blogg, som “ser” meg, enten på blogg.no, Bloglovin eller Facebook. Veldig hyggelig. Så jeg vil si at punkt 4. definitivt må bli: Hyggelige kommentarer. Her kan jeg tilføye at jeg faktisk ennå ikke har opplevd å få negative kommentarer. 
  5. Så var det selve innholdet i innleggene, da. Det var ikke gitt at jeg skulle finne på noe å skrive om hver dag. Men jeg tenkte: holder på så lenge jeg gidder og har noe å skrive om. Det skal ikke være press på meg. Jeg har ingen deadline. Jeg tenker sånn fortsatt. Det rare og fine er at jeg blir inspirert av min egen skriving til å skrive mer! Jeg trener opp kreativiteten, og forhåpentligvis er det grei hjernetrim også. Jeg må også tilføye at jeg får inspirasjon og ideer fra andres blogginnlegg noen ganger.


    Får feire positiviteten her med et kakestykke, da. Fantasi-kakestykke. For dette på bildet ble fortært for mange år siden 😉

 

14 kommentarer

Siste innlegg