5 ting jeg må gjøre med skrotten…….og kanskje litt til.

Reklame | Wella

Ja, det er nok minst 5 ting som må gjøres. Men er det så nøye? Den, kroppen altså, får væra som den er når den itte vart som den sku. Forøvrig fritt etter Ole Ivars 😉  Eller bør jeg ta tak og ikke bli for likegyldig?

Litt om kroppen, eller deler av den….

Et skritt nærmere “selfie”. Blir tøffere og tøffere….;-)

Jeg snakker om kroppen min. Nå er den sommerkropp. Og ellers er den både vår-, høst- og vinterkropp.

Kroppen min er stort sett lik hele året. Og det å strebe mot den ene eller andre “årstidskropp” er ikke aktuelt her.

Det er fryktelig mye som skulle ha vært gjort, men lar meg ikke stresse av det, skjønner du…..

Fikk assosiasjon til å lage dette innlegget da jeg skrev om sminkespeil og sånt

Skal jo kanskje ta bilde av meg sjøl i diverse positurer etter hvert, så da bør ting være på stell 😉

Og her er de aktuelle tiltak

  1. Stelle føttene.
    Bør egentlig gå til fotpleier, men ikke gjort det på lenge. Inntil da skaver jeg avhard hud og setter bena i bløt 😉
  2. Glansvask i håret kanskje?
    Har kjøpt en flaske, men ikke turt (!) å bruke den ennå. Jeg har et bilde av den flaska.
  3. Stelle hendene,
    og da spesielt neglene. Ser ikke bra ut nå.
  4. Trimme øyebrynene og kanskje permanentfarge dem.Er forresten ganske god på å trimme dem regelmessig. Bruker kam og saks for å ta lengden og napper noen steder.Så dette punktet har jeg egentlig delvis kontroll på.
  5. Fjerne hår under armer og på ben mer jevnlig enn jeg gjør nå. Og når jeg først snakker om hår: bruke pinsetten i ansiktet også.
    Dukker opp noe “skjegg” der av og til. De er jeg ofte “for flink” til å fjerne. Prøver med fingra først, men denne pirkinga kan gi sår. Må slutte med det!!

Dette er noe av det som bør gjøres. Ikke helt uoverkommelig. Vil helt sikkert føle meg mer vel inni hue også når det ytre er noenlunde vedlikeholdt. Ikke det at jeg føler meg “uvel i hue”, for å bruke det uttrykket, men “lell a gut”……

Og videre da? Flere utfordringer?

Vekta er et annet kapittel. Det skal man helst ikke mase for mye om, for kan påvirke ungdommen. Selv om jeg har en del lesere, tar jeg sjansen på å nevne det.

Det går litt opp og ned, og det dreier seg om trivselsvekt. Jeg vet veldig godt hva jeg skal spise og ikke spise, men noen ganger er det fristende å kose seg litt ekstra.

Bare ikke den “kosinga” blir for ofte 😉
For det er da så kjedelig at klærne strammer mer enn de behøver.

Det går i bølger. Nå er jeg inni en fin fase faktisk. Lar meg ikke friste til å kjøpe skolebrød til kaffen 2 dager på rad for eksempel. Det er bare sånne ting. Ellers spiser jeg det jeg har lyst på.

Men det rare er at når jeg spiser sunt, får jeg heller ikke lyst på de “dumme matvarene.”

Kan godt gå ned 5 kilo, og det skal jeg jammen få til…over tid.

Vet at trening er veldig viktig. Og i min alder er det spesielt viktig å trene muskler. Må innrømme med skam at der er jeg ikke flink nok. Bør skjerpe meg.

Men jeg kan i hvert fall konkludere med at jeg IKKE har dårlig samvittighet for noen av disse “gale” tingene, og det igjen gjør at det ikke blir en stressfaktor for meg. Men jeg er såpass OBS på det, at jeg ikke skal bli likegyldig.

Lykke til, Pensjonistgunna!

Den glansvasken, som jeg ikke har brukt ennå, kjøpte jeg på nettet. Se linken under her (Wella):

Wella

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg