Sminkespeil, selfier og ……..kanskje selfiestang?

Det sminkespeilet mitt viser virkelig sannheten. Og det må jeg akseptere.
Og hvordan er det og blir det med selfier og selfiestang?

Selfier blir det dårlig med….

Andre bloggere er så flinke med selfier. Det er litt artig å sjå åssen de framstår i forskjellige situasjoner.

Når det gjelder meg sjøl blir det annerledes.
Jeg er ikke helt komfortabel med å ta bilder av meg.
Jeg synes ikke sjøl at jeg alltid er like presentabel.
Men må jeg ikke snart lære meg å akseptere meg sjøl som jeg er?

Har fortsatt en vei å gå  på akkurat den biten.
Det kan ha med alderen å gjøre.
Rynker, dobbelthake, grevinneheng, ustelte negler, føflekker, vorter og gule tenner?
Huffda. Høres helt forferdelig ut. Men sånn føles det av og til……

Kan heldigvis pynte litt på noe av det og få et bedre resultat.

Det gjelder også å ha riktig positur for å få et bedre bilde. Det kan hjelpe noe.

Det var da ikke ille å bli foreviget før.

Men hvorfor skal det nå være så perfekt?!

Jeg må faktisk skrive dette nå for å overbevise meg selv om at det er IKKE så nøye.

En annen ting er at jeg kan benytte anledningen til å pynte på elendigheta litt nettopp fordi jeg vet at jeg skal ta bilder av meg sjøl…snart. Det blir et motiv for ikke å være for lat med pleien av egen kropp.

Jeg tar meg jo ofte sammen når jeg skal “ut blant folk” 😉
Ser jo folk hver dag, da, men tenker mer på litt festlige anledninger og sammenkomster.

Da pynter a seg, vettu….

Kjøpe selfiestang, kanskje?

Kanskje jeg kan bli litt flinkere i hverdagen til å stelle meg hvis jeg kjøper meg en selfiestang?
Haha. Høres helt koko ut. Fått heteslag, eller?

Men:
For det første må jeg jo bruke investeringen, og ta bilder av meg sjøl. For det andre blir ikke bildene så veldig “nære“.

Det er veldig mye som blir bedre på avstand.
Selfier må derfor bli bedre med stanga!

Sminkespeilet

Jeg har et “sminkespeil” som forstørrer 4 ganger. Det må jeg bruke for å treffe øyebryn, vipper og slikt med sminken, som jeg påfører av og til. Mascara bruker jeg hver dag.

Hadde forresten et innlegg en gang om sminkinga mi.
Og jammen fant jeg ett til også. HER.

Det speilet er ikke akkurat vennlig, skal jeg si deg. Men det forhindrer farge (les sminke)  der det ikke skal være farge 😉

Så jeg ser meg hver dag i det speilet, og det gir ikke den beste selvfølelse.

Men ser jeg i de andre speila, de normale, blir det et hakk bedre. Sånn som det sotfargede  speilet i gangen min og det i heisen 😉

Og det er de to siste jeg ser i før jeg entrer utenverdenen, så det går stort sett bra med selvbildet…..;-)

Og konklusjonen?

  • Selfier ? Vi får sjå! Når jeg nå har blitt blogger, bør jeg vel henge meg på trenden. Det blir nok aldri som Sophie Elise og Sraad, det kan jeg love, og trøste deg med 😉
  • Jeg føler meg alltid bedre når jeg steller meg litt ekstra. Hele meg føles bedre da. Både kropp og sinn.
  • Sminkespeilet må jeg fortsette å bruke. Får ikke noe bedre syn med åra. Er og blir langsynt. Det er en fantastisk oppfinnelse, det speilet.
  • Så var det den selfiestanga. Det sitter litt langt inne, men skal jeg fortsette med blogging bør jeg vel anskaffe en sånn en?Eller jeg kan bruke selvutløseren på kameraet også, da. Dette er i hvert fall noe jeg må jobbe med.Ser at mange andre bloggere har kommet langt med dette……de som er yngre enn meg.

Tittei…

Her er jeg….

En forsiktig start på selfie….

Nyvaska, vått hår….

Usminka øyne….

Snart klar for utenverdenen…

Tar bare litt tid….. 😉

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg har sminkespeil som et ganger 10, jeg har kommet langt i alder på rynkefronten 😀 Men har mye mindre sminke på utsiden nå i alle fall 😀

    2. Sånt speil er gull verdt. Har et lignende selv, og det brukes hver dag.
      Selfier tas det mange av her. Og litt av greia er vel at man blir vant til det. Vant til å se seg selv, og etterhvert finner man ut hvilken posering som fungerer best. Øvelse gjør mester sies det, og det tror jeg på. Man finner ut hvilke lyssettinger som passer best osv. Det er jo bare å sette i gang å øve, gjøre det til en vane. Du trenger jo ikke å poste så mye, men bare øve, og så plutselig en dag kjennes det helt naturlig ❤
      Fine dagen til deg, med eller uten selfie ❤

    3. Jeg har faktisk ei selfie-stang som jeg ‘røsket’ med meg fra tilbudskassen på Claes Olsson for en tid tilbake. Det er vel og bra med litt avstand mellon snuten og kameralinsen. for å si det sånn. Problemet er bare at det skal litt til å holde ei utslått stang med tlf på toppen på strak arm, samtidig som du trykker på utløserknappen uten at det veives i ‘gjerningsøyeblikket’, med et ditto ‘grøtete’ bilde som resultat (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg