Absolutt ikke unormalt🤓

Heisann og god tirsdag i snøværet fra Barney og meg, her vi bor, i Oslo. Kan være frista til å påstå at dette er langtfra normalt. For på lørdag, for 3 dager siden, vandret jeg lystig omkring nede i byen på Kampen og Vålerenga i det som føltes som sommer. Feriefølelse fikk jeg også. I dag tidlig var det derimot vinterferiestemning.

Jeg ymta innpå om at dette kanskje ikke var så unormalt? Helt sant.  Jeg glemmer bare åssen det har vært før. Er nok systematisk av meg, men ikke så flink at jeg noterer ned vær og temperatur for å sjekke opp mot tidligere år. Hadde kanskje vært interessant og lurt.
Men jeg har en referanse. Skrev et blogginnlegg for 4 år sida om nettopp dette, så har bevis på at det har skjedd før.
Det handlet om da jeg vart overrasket av snøvær den 6.mai!
Les gjerne her: Føltes dramatisk der og da.

Og på vei ut til morgenlufteturen med Barney i dag tidlig så jeg også at den gamle syrinen hadde fått sin siste natt i regn, snø og vind. Hørte at det blåste i natt, men ikke SÅ mye. Men var vel så gammelt og svakt at det ikke var mer som skulle til.
Blir vel borte i løpet av dagen eller morradagen denne snøen, tenker jeg.
Hadde vært fint, for har planlagt hvitveisplukking med Yngste barnebarn.  De stakkars blomstene er nok under snøen et sted, så håper vi finner dem i morgen🙋🏼‍♀️🍃
Her har du forresten innlegg fra sommeropplevelsen for 3 dager siden:
Gjennom Vålerenga mot målet.

 

6 kommentarer
    1. Rakst skifte fra sommer til vinter gitt! 🙂 Koselig avtale du har med barnebarnet ditt om blomsterplukking 🙂 Leste også det koselige innlegget du hadde om byvandring. Mye fint å se 🙂 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg