Aldri skjedd før….

Er det ikke det Dagbladet «clickbaiter» om til stadighet, da? «Dette har aldri skjedd før», «Dette har du aldri sett» også videre. Jeg vil ikke lure dere til å lese på grunn av en tåpelig overskrift, en clickbait eller et klikk-agn.
Men nå har jeg kanskje allerede begått den synden?
«Aldri skjedd før….» skrev jeg. Men det er faktisk sant. I hvert fall for meg og min blogg. Jeg har ALDRI blogget på den 29.februar, for jeg starta med denne skrivinga på høsten i 2018. Men hva med 29.februar 2019? Kunne ha gjort, men det året var det ingen 29.februar. For det var ikke skuddår. Det var bare 28 dager i februarmåneden da.
♦️
I år er det skuddår. Hvert fjerde år får vi en ekstra dag i februar.
I 2020 var forrige gang. Men da hadde jeg starta nedtrappinga til en lengre pause på bloggen. Så i februar 2020 hadde jeg bare ett innlegg, og det skjedde den 10. februar og var slik: Flyttebobla
Ergo kan jeg lett stå inne for, og forsvare min overskrift i dag😉
Men hvorfor denne skuddårsdagen?
Wikipedia om SKUDDÅR
En annen ting som sies om skuddårsdagen er at da kan kvinner fri til menn. I gamle dager var det kun på denne dagen at det gikk an. Men det var først i året 1288 at dette vart tillatt i Skotland, står det i artikkelen over her (den blå linken). Og det var vel skottene som var først ute med denne tradisjonen.
Nå skal sies at her i heimen blir det ikke aktuelt å benytte seg av denne gamle tradisjonen denne gangen heller. Får sjå åssen det blir om 4 år😂
Men har ingen i kikkerten. Og like greit er DET.
♦️
Og med denne «klikk-agn»-overskrifta, kan jeg like godt kjøre løpet ut og «fake» litt på illustrasjonen også. Pynte litt på virkeligheta. Moret meg med de rare linsene inne på Snapchat, og resultatet vart som vist på bildet. Satte sammen tre av de rare portrettene jeg fikk av meg sjøl der inne.

10 kommentarer

Siste innlegg