Fargehjulet, flyttebobla…og Bloglovin…

Overskrifta er dekkende for hvor jeg er for tiden. I hvert fall i dag. Og må blogge litt igjen også. Må ikke, men vil….

 

Her bor jeg enn så lenge....
Her bor jeg enn så lenge….

Hva har fargehjulet med meg å gjøre?

Og hva er fargehjulet? 
Du ser det på bildet.

Hvis du kjenner meg, eller har lest noen av mine tidligere blogginnlegg, vet du at jeg står på flyttefot.

Det jeg synes er verst, er overstått.
Jeg har kjøpt meg leilighet, og jeg har fått solgt den jeg bor i nå. I begynnelsen av mai overleverer jeg den…..

En god del pakking har jeg også fått gjort. Godt for alt som er unnagjort.

Fokus er nå på litt oppussing i min nye bolig, når den tid kommer. Eller planlegging for maling hovedsakelig.
Får fagfolk til å gjøre det, men må velge farger på veggene sjøl…har jeg tenkt.

Her kommer fargesirkelen inn i bildet. Og Jotuns fargekart har jeg også skaffet meg.
Hvis det blir for overveldende, søker jeg eksperthjelp på fargevalg også. Vi får sjå….

Uansett er det interessant å lese om farger. Aksentfarger og komplementærfarger også videre….
For å ta det et steg videre fra bare veggfarger, og tenke på hele interiørbildet, anbefales det visstnok 1-2 hovedfarger i et rom og 3-5 aksentfarger som er i harmoni med hovedfargene. Dessuten anbefales en komplementærfarge (kontrastfarge). Den finner jeg ved å se på fargehjulet 🙂

Og så er det hvitfargen på karmer, lister og dører som må ha riktig tone i forhold til valgt hovedfarge. Varm eller kald. Fargen “bomull” har en varm tone med litt gult i seg.
Jo mer jeg leser, desto mer lærer jeg.

Kanskje du har noen tips å gi meg også?

Og flyttebobla har ikke sprukket….

Neida. Jeg er inni der fortsatt. Nevnte noe i forrige avsnitt. Litt på stedet hvil akkurat nå. Stille før stormen. Pakker ned alt sjøl, men leier flyttebyrå for bæring og frakt.

Vaskinga setter jeg også bort. Orker ikke tanken på å gjøre det sjøl. Tror det blir verdt penga….

Og så er det bare å bestille alt dette. Folk til å male, vaske og flytte. Det skal nok ordne seg.
Og etter hvert blir det å få alt ut av esker og inn i skap igjen på det nye stedet.
Gruer meg ikke. Har tida til det, for er jo pensjonist 🙂

Blir nok bra. Har i hvert fall en god følelse.

I mellomtida nyter jeg blant annet vakre solnedganger og tar livet med ro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og hva med Bloglovin?

Det har jeg mast om før også, for det har ikke fungert! Da jeg gikk inn på bloggen i dag, så jeg melding fra Blogg.no øverst i kontrollpanelet mitt. Det fungerer igjen!
Jeg gjorde som de beskrev, og fikk inn en “knapp” nederst i innlegget med “Bloglovin”. Den kan leserne trykke på og komme rett inn på Bloglovinsida mi.

Nå har jeg igjen å teste om innleggene dukker automatisk opp der inne, som de gjorde i starten av blogginga mi. Det var den gang vi var på Blogsoft-plattformen. Da vi ble overført til Blogg.no sin nye plattform, falt vi ut fra Bloglovin.

Nå må jeg publisere og så sjekke.
Er du på Bloglovin?
Den kan jo følges av både bloggere og de som ikke blogger….

I tillegg til å klikke på Bloglovin-knappen nederst på sida, kan du se på linken her: Bloglovin

Dessuten har jeg en del linker som er relatert til dette innlegget:

Nå har det skjedd ting

Om interiørstyling og bloggpause

Og så var det Bloglovin igjen, da.

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg