Alle vart mette?


Tror faktisk at alle vart mette. Det var pizza på menyen og Barney og jeg var bedt på impulsmiddag på skyggeterrassen til naboen.
Skrev om det i et tidligere innlegg. Da konsentrerte jeg meg mest om den hjemmelagete krokanisen.
Nevnte så vidt pizzaen også, men lovet å komme tilbake med mer om pizzamåltidet. Rett skal være rett. Barney var egentlig ikke bedt på pizza. Han skulle bare være min ledsager🐩😅 Han får mat hjemme, og må være fornøyd med det, har jeg bestemt😉 Om han synes det er greit med den avgjørelsen er ikke godt å si. Noen ganger virker det som at han ikke er det.
♦️
Men altså pizza bragt på døra til naboen en varm sommerkveld da ingen av oss orket å lage middag, og hun var så hyggelig å invitere oss bort. Veldig hyggelig. Vi var 3 mennesker som skulle dele denne. Den siste skorpa på tallerkenen min skulle spurvene få. De var nemlig hyggelig tilstede i området rett ved oss, og ikke bare som dekorasjon på serviset, som du ser på det øverste bildet😀
♦️
Men først skjedde det noe som faktisk var medvirkende til at det vart passe med mat for oss mennesker, og en skorpe til spurvene.
Barney tigger ikke åpenlyst, men holder seg i ganske god nærhet til bordet. Helst under bordet. Da vertinnen skulle bryte av et par småbiter av pizzastykket sitt til spurvene, glapp taket, og den som var raskt på plass da var sjølsagt Barney. Mat som faller på gulv og bakke er så definitivt hans, tenker puddelen.
♦️
Den ble fort fortært, skal jeg si deg. En skikkelig delikatessefangst. Dessverre var den litt krydra, men jeg satset på at han tålte det. Fulgte med litt ekstra utover kvelden, og han hadde tilgang til mye vann. Gikk faktisk bra. Tålte gourmetmåltidet godt, han. Har ikke noe bilde av sjølve pizzaspisinga hans, for det gikk så fort for seg😅


Men spurvenes måltid fikk jeg bilder av. De ser du under her. Først kom det to. Mor og far, tenker jeg. Så kom noen unger, og jammen tror jeg de hadde tilkalt hele slekta etter hvert også. Så da kan jeg konkludere med, som det står i overskrifta, at alle vart mette av en Peppespizza. Tre mennesker, en puddel og en Haug med spurver. Ikke verst.

 

8 kommentarer
    1. Følte behov for å dra et sitat jeg ikke kommer på :D. Men at biten som Barney snappet gikk raskt, det skjønner jeg :). Så bra dere alle fikk mat, smitt og smule gikk med. Koselig å bli invitert til naboer. Ønsker deg en god mandag.

    2. Skjønner godt at Barney var rask på labben når godbiten ramlet på bakken 🥰 Minner om katten min Ronja, som i motsetning til Barney tagg og stjal maten på tallerken om hun kom til. Jeg måtte alltid passe på om jeg ikke satt ved kjøkkenbordet, for dit fikk hun aldri komme. Pizza på døren er aldri feil, og smaker godt når man ikke har lyst til å lage mat selv. Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg