Åssen gikk det med Halloweengodteriet?🎃👻😈

Fikk jeg gitt bort Halloweengodteriet?

Jeg kjøper sjelden smågodt og sjokolade. Tør rett og slett ikke. Hvorfor det? Har ikke alltid sjøldisiplin nok til å la det ligge i skapet over lengre tid. Stoler rett og slett ikke på min stayerevne i så måte. Kan hende at det går bra, men tør ikke å satse på det. Men å ta litt og litt av lageret over tid må da sjøl jeg klare? Ikke alltid det går. Har noen opplevelser opp gjennom hvor opplegget skjærer seg. Og jeg vet jo så inderlig vel at denne type «føde» er bare søppel. Ikke godt for kroppen. Men hvorfor skal det være så godt?
😈
Jeg skulle bake bursdagskake til barnebarn. Kjøpte inn rikelig med godteri i passende farger og utseende. Brukte sjølsagt ikke opp alt, så det vart igjen en del i posen. Og posen vart satt oppi skapet. Klarte faktisk rett før å begrense meg til å spise 5 smågodtbiter. Bra jobba. Spenningen akkurat da var: Hvor lenge kunne den posen stå urørt?
😈
Det fine og lure  ar at det tilfeldigvis var Halloween etter at denne posen vart satt oppi skapet. Jeg pleier sjelden å ga godteri på lager til denne begivenheten. Kan jo være skummelt, for hvis de som ringer på ikke får noe av meg, kan det fort bli «rampestreker» har jeg skjønt. «Trick or Treat».
Tidligere år har det aldri ringt noen på døra mi på Halloween-kvelden. Like greit. Synes ikke noe om den Halloween-tradisjonen heller, jeg.
😈
Men det kan være like skummelt at de IKKE kommer. For da har jeg altfor mye  godsaker i en pose oppi skapet. Men åssen gikk det egentlig?
Kom ingen her, vettu. Burde kanskje ha satt ut lykt og gresskar? Det er visstnok et tegn på at Halloweengjestene ringer på for å få godteri. Hvis DET funker, må de være ganske høflige også, da? Respekt.
Et enda mer trygt grep for å unngå besøk, er å ha det stort sett mørkt inni huset også visstnok.
😈
Her vart det vel en mellomting. Lyst inne og ingen lykter og gresskar på trammen. De vart sikkert i tvil, om de i det hele tatt var i nærheten av huset mitt. Så da vart det ikke noe besøk. Og min sjøldisiplin får prøvd seg framover med det restgodteriet oppi skapet. Lykke til😈
Ellers kan du lese foranledningen til godteriinnkjøpet under her, og i tillegg mine betraktninger om Halloween i et innlegg fra 2019:
Sjokoladekakebakedagen
Halloween….skikk eller uskikk?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg