Sjokoladekakebakedagen🥳

En sjokoladekakebakedag bestemmer du sjøl

Det finnes dager for alt. Kanelbolledagen, Ostedagen, Refleksdagen, Fårikåldagen…..you name it……
Tror ikke det finnes en Sjokoladekakedag. Men jeg bestemte at det skulle det være her i huset for noen dager siden. Tid for bursdagssjokoladekakebaking rett og slett.
Jeg skrev et lite innlegg tidligere hvor jeg varslet deg om hendelsen.
Klarer jeg å toppe dette?
Produksjonen var grei. Har ei oppskrift som er god. Bruk av Kefir i røra gjør den ekstra saftig. Ellers ganske normal oppskrift. Anbefaler absolutt å bruke en eller annen form for syrna melk. Ikke sur melk, men surmelk. Skjønner?

Så var det pyntinga. Det trengte mer planlegging. Tema skulle være ishockey i år også. Kjøre kopi av kaka fra i fjor? Den som du kan sjå i innlegget jeg linker til over her. Eller en ny vri?
Men først var det sjokoladekremen. Smørkrem med kakao i. Enkelt og greit.
Meierismør, melis, vaniljesukker og litt sterk kaffe.
Så hadde jeg kjøpt inn diverse smågodt til pynt, som kanskje kunne passe.
Men også litt marsipan som jeg brukte for å lage bokstavene MS….for Manglerud Star.


Litt hjemmelaga vart det sjående ut, men så var det nå engang det som var sannheten. I stedet for å kna gul konditorfarge inn i marsipanen, valgte jeg å pensle bokstavene med den gule farga. For å rettferdiggjøre meg sjøl, kan jeg nevne at jeg pynta litt mer på det etter at bildet var tatt☺️
Jeg skar ut bokstavene med en skarp kniv.
Og logoen hadde jeg funnet på Internett, og printa ut.
🏒
Brukte en god del av godteriet jeg hadde kjøpt. Både det svarte, gule og grønne. Og litt hvitt. Kan godt si at dette vart til underveis…..pyntinga altså. Uten nevneverdig planlegging. Helt etter innfallsmetoden og ganske sprøtt og med fri fantasi. Tema skulle være ishockey. Klarte å oppfylle noe av det. Deler av MS-logoen, navnet til bursdagsbarnet i grønt og gult, svarte karameller som forestiller pucker og litt seigmennspillere.
🏒
Og sjølsagt lys og et 8-tall. Da vart det plutselig en bursdagskake, og håpte at jubilanten skulle bli fornøyd. Sjokoladekake var også et ønske, så da vart DET også oppfylt. Sjøl om det kanskje hadde passa bedre med hvitt marsipanlokk når kaka skulle ha tema ishockey. Men hele prosjektet vart et fantasiprodukt, så hvorfor ikke brun, ruglete is også😜

 

 

4 kommentarer
    1. For en lekker kake, og ettersom jeg elsker sjokoladekake får den en ekstra gullstjerne 🍫 Det burde vært en dag dedikert en dag til sjokoladebaking også. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    2. Kaka ser god ut og masse godis og fin pynt. Må jo bli bra det for bursdagsbarnet.
      Kan tenke meg den gode kaka her faller i smak. Fikk lyst på sånn sjokoladekake jeg nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg