Barney i narkose og jeg flater ut på sofa’n


Tirsdag som føles som en mandag, er det i dag. Andre påskedag i går, med koselig middagsselskap her på bruket. Familien. Det vart ikke sent, for barna måtte hjem å legge seg. Skole og barnehage igjen i dag. «Striskjorte og havrelefse» som de sa i gamle dager.

Jeg måtte opp tidlig i dag. Barney hadde time hos dyrlegen klokka tjue over åtte. Vi sto begge opp klokka sju. Ordna meg på badet og så bar det ut på luftetur. Han hadde fått beskjed om å møte fastende, samt tømme seg for det ene og det andre før avreise.
🐩
Det gikk som planlagt, og vi var på plass i god tid før timen.
Jeg har nevnt før at jeg pusser tenna til Barney jevnlig. Skal egentlig gjøre det hver dag, har jeg bestemt, men noen ganger blir det bare 2-3 ganger i uka.
Må skjerpe meg med dette heretter.
🐩
For på den årlige helsekontrollen vi var nå nylig, var det litt tannsten på den bakerste jekselen. Dyrlegen mente de burde fjerne det. Da vil det bli lettere for meg å holde det rent heretter, samt at det vil forebygge eventuelle problemer med løse tenner, tanntrekking og betent tannkjøtt.
🐩
Så da er jeg alene i huset når dette skrives. Lot Barney bli igjen hos dyrlegen. Han skal nemlig i narkose. Dette for i det hele tatt å få jobbet slik de ønsker med tannrensingen. De ringer meg etter hvert, når han har våknet og er klar for å komme hjem.
🐩
I mellomtiden slenger jeg meg ned på sofaen. Prøve å sove litt. Komme ajour med søvnregnskapet😅😴
Kommer tilbake med rapport når Barney er hjemme igjen🙋🏼‍♀️
🐩
Jeg kan forresten gi deg linken til middagsselskapet i går:

Barn og barnebarn på påskemiddag.

4 kommentarer
    1. Ja de får tannstein disse dyra våre også, og det er viktig å fjerne det. Begge kattene min har gjort det under narkose, som gikk helt fint. I dag er det en dag det er godt å være inne å kose seg på sofaen, ettersom regnet siler ned. Påsken og hverdagen er her for mange, og jeg kjenner hvor deilig det er at det ikke gjelder meg 😉 Ønsker deg og Barney en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk. Regntung dag og greit med stort sett innetilværelse. Barneys tenner skal bli kritthvite igjen, og heretter blir det tannpuss hver dag, om han vil eller ikke. Går forresten helt fint når jeg først får ham opp på stellebordet🐩😅🦷

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg