Barney på tur til Göteborg🐩


Da var vi i gang. Turen jeg har snakka om hadde starta. Vi hadde kommet oss fra heimen til Oslo S med trikken, utstyrt med fullpakka ryggsekk, en liten bag, ei lita veske, regnjakke med hette (på meg altså), og i tillegg en regncape utapå alt dette igjen for å beskytte alt pikkpakket mot styrtregnet på vei til trikken og fra trikken til toget. Det gikk bra. Jeg holdt meg tørr, men stakkars Barney vart våt i krøllene.
♦️
VY-toget fra Oslo til Göteborg vart fullpakket av folk med tilhørende bagasje, men heldigvis kom vi tidlig ombord, så vi fikk en grei plass. Det var ikke plassbilletter på dette toget, merkelig nok, så egentlig flaks at vi fikk sitte bra. Jeg på sete og Barney på gulvet foran meg. Rett ved en rekke kofferter og bagger som tilhørte andre passasjer….i tillegg til sekken vår.

 


Barney hadde ikke billett, og trengte det ikke heller. Han har skulderhøyde under 40 cm, og kan derfor kjøre fritt. Skulle bare mangle når han er forvist til gulvet😅
Men altså såpass luksusbikkje at han får sitte på fanget hennes mor…..av og til. Greit med litt varaiasjon. På det nederste bildet ser du at han har sovna i armkroken min. Ute regna det hele veien. Men greit at det var denne dagen det regna, og ikke senere, for det var bare transport mesteparten av dagen.

Etter ankomst Göteborg skulle vi videre med et annet tog……

8 kommentarer

Siste innlegg