Bedt på lunsj i går….som ble mer enn lunsj.

Det var da så hyggelig. Det er så mye man kan få gjort når man er pensjonist og har dager til fri disposisjon. Jeg var på koselig lunsj i går.

Lunsj avtalt for en stund siden

Rene festbordet med mat og blomster
Rene festbordet med mat og blomster

Vi er 4 pensjonistdamer  som har jobbet sammen.
Å kalle alle for pensjonister blir ikke helt riktig. For hu ene jobber fortsatt ganske mye i tillegg til å være AFP-pensjonist. Jeg er ordentlig pensjonist, men tar på meg max 30 timers jobbing i måneden som vikar.

Vi bestemte oss for å treffes til lunsj med jevne mellomrom da vi alle var blitt pensjonister, eller liksompensjonister 😉
Og dette har vi klart. Noen ganger er alle 4 med, og andre ganger er det bare 2 som får det til. Koselig uansett.

Det starta hjemme hos fru T. Da skrev jeg et innlegg på bloggen. Det kan du lese her:

Fluesopp til frokost?

Etterpå har vi vært på kafé mange ganger. Her er et innlegg fra ett av de treffene:

Så vart det litt slarving att, da.

Og hvordan var det i går?

LLunsjbordNå var vi hjemme hos en av oss igjen. Ikke meg, men fru IJ. Jeg tar det neste gang, eller gangen etter der.
Vi kjørte sammen i bilen min fra byen og ut på landet et stykke.

Lunsj var avtalt til klokka tolv, så jeg rakk å gå en lengre tur med Barney, og gjøre andre nødvendige ting før jeg dro for å hente de 2 andre pensjonistene.

Alltid artig å treffes igjen. Alltid noe å snakke om. Også i bilen.
Vel framme ble det enda mer skravling.
I tillegg til å utveksle minner og meninger om vår felles jobb, er vi bestemødre alle sammen.
Viser fram skrytebilder og utveksler opplevelser med barnebarna.

Ble ikke noe mindre koselig av at vertinna varta opp med rene koldtbordet.
Vi fortalte henne at lista nå lå så høyt at det ville bli vanskelig for oss senere 😉

Men skikkelig godt og veldig hyggelig å bli vartet opp slik, da.
Rundstykker, og bordet fullt av pålegg, og etterpå eplekake med krem.
Og sjølsagt deilig, svart kaffe.

Det var jo lunsj, men likevel mye mer…

Det var ikke bare mat. Det var pensjonisttreff. Det var hygge. Det varte i bortimot 4 timer.
Derfor var det mer enn lunsj. Og overskriften er hermed erklært korrekt 😉
Det er derfor heller ikke en clickbait    😉

Blomster hadde jeg med til vertinna
Blomster hadde jeg med til vertinna

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg