Bildespam på bloggen?🫣

Det gjelder bilder, og særlig på bloggen. Men før de kommer på bloggen må de jo festes til «kamerarullen» i telefonen eller speilreflekskameraet eller hva som nå enn brukes til å forevige ting og situasjoner der ute i verdenen rundt oss.
For tida bruker jeg bare telefonen, en iPhone 14.

Hvor mange bilder trengs?……sa Kjerringtanker
Hun hadde dette innlegget her om dagen angående temaet. Hadde vært innom en blogg hvor det i ETT innlegg var presentert 50 bilder….og litt tekst.
Jeg sa meg fullstendig enig med henne i at det var i overkant mye billedmateriale på en gang. Da skal hvert enkelt bilde være VELDIG bra for at jeg skal gidde å bla meg gjennom helt til bunnen av blogginnlegget.
♦️
I dag som jeg ikke lenger har en fysisk kamerarull, men alt er digitalt, er det dessuten blitt mer vanlig at jeg klikker i vei i hytt og pine og satser på noen bra bilder. Har faktisk «råd til» å kaste (les slette) en god del bilder. Jeg gjør i hvert fall det. Ikke alltid resultatet blir så bra som jeg trodde det skulle bli. SLETT.
♦️
Det var verre i gamle dager da jeg hadde fotoapparat med 24 eller 36 bilder på rullen. DA måtte jeg tenke meg nøye om før jeg knipsa, ellers vart det fort dyrt. Økonomisk som jeg er, var det synd å sløse med filmen, ja.
♦️
Jeg prøver å ikke kjøre på med alt for mange bilder i innleggene mine. Lager noen ganger heller en liten collage av flere bilder hvis det er noe jeg absolutt MÅ ha med. Det er nå slik det foregår her hos meg, men vil nå si at andre metoder funker helt sikkert bedre hos andre, for å være litt diplomatisk og ikke for bastant.
♦️
En annen ting er jo kvaliteten på bildene. Jeg prøver å jobbe med saken, men skal repetere det fotokurset jeg abonnerer på for å høyne kvaliteten på bildene mine.
En annen blogger hadde også et innlegg om dette i går.
Kvalitet eller kvantitet? Gode bilder er viktig, skrev VIBBEDILLE.
Et tidligere innlegg fra meg som er litt fotorelatert:
Magisk eller litt sprøtt?

2 kommentarer
    1. Gode bilder er veldig viktig syns jeg <3 selvom det ikke alltid er like vellykka alt en gjør da! Jeg holder meg nok mest til 1-4 bilder i hvert innlegg, men noen ganger har man mange flotte, så…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg