Blomster, Barney, bilvask og hjulskift


Litt sent ute, kanskje?

Tenker på hjulskift. Men bilen min har stått stille i carporten i 8 dager, så var greit nok, mente jeg. Hadde så mye å drive med rett før ferieturen at jeg tenkte det var OK å vente til etter hjemkomst. Vi dro nemlig på ferie i naboens bil den 9. mai og kom hjem 17.mai. Du kan allerede lese en del blogginnlegg fra turen, men har igjen å skrive en god del. Det kommer etter hvert🤗
♦️
Skifte til sommerhjul er viktig, sjøl om jeg ikke kjører med piggdekk om vinteren. Sommerdekkene er bedre på sommerføre. De gir bedre grep på våte og tørre veier enn vinterdekkene. Vinterdekk er faktisk ikke laget for sommervær, og kan gi økt bremselengde, mindre sidestabilitet og større sjanse for vannplaning, sier ekspertene.
♦️
Så da dro Barney og jeg til dekkhotellet vårt og fikk utført jobben. Samtidig fikk bilen en skikkelig god vask både inni og utapå. De utfører nemlig det på samme sted👍
Og mens vi venta på at bilen skulle bli klar, gikk Barney og jeg en god tur i området. Og vi fikk «fanget» to stolper også (Stolpejakten).
♦️
Samme dagen fikk jeg også kjøpt litt sommerblomster👇 En god start. Etter hvert blir det flere planter. Må bare få plassert disse først og så finne ut hva jeg mangler. Greit å gjøre det i minst 2 omganger.


Hundetreffet ledet til 18. mai-frokost

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg