BRU…. nummer 3

Ut i høsten for å ta bilder. Fint det, da. Er ute hver dag, jeg.
Så har jeg sagt til Frodith at jeg vil være med på hennes høstutfordring, og har tenkt at jeg helst ikke vil bruke arkivbilder. Tja. BENK og TRAPP har jeg allerede klart. Nå står BRU for tur. Tenke, tenke……
Jeg vet at jeg har arkivbilder av bruer…..
Når jeg skriver dette har jeg ennå ikke bestemt meg. Det er kveld og det er mørkt og tanken på brujakt nå er ikke god….
Det spørs om det blir arkivbilde….
Men jeg legger skrivinga vekk for kvelden og venter….
Neste avsnitt vil jeg skrive når jeg har bestemt meg….
♦️
Dagen etter……når dette skrives.
Lyst og fint ute med sol og høstglade farger. Barney og jeg har allerede vært på morgenturen, men hva med ettermiddagsturen? Kanskje vi skal finne ei BRU? Hvor da?
Vi får sjå åssen det går. Jeg skriver mer senere…..

Der vettu, vart det ei BRU.
Vi fikk oss en biltur vekk fra det vanligste turområdet, og tok altså ettermiddagsturen med startpunkt parkeringsplassen ved Skullerudstua. Er skisenter der om vinteren. Men også veldig fint å gå turer ellers i året.
Denne spesielle brua som er foreviget her med opptil flere bilder, er rett og slett ei løypebru, eller Skullerud skibru.

Om vinteren når det er snø, er langrennsløypene lagt over denne brua. Skullerud skistadion driftes av Rustad IL.
Det går tursti og bilvei med bom under brua. Men det går også fint an å spasere over brua når det ikke er skiløyper der.
Etter min mening er det ei staselig bru. Den er konstruert i limtre fra Moelven.
♦️
Vi har vært der mange ganger, Barney og jeg, etter at vi flytta til Oslo. Et veldig fint utgangspunkt for mange forskjellige turer innover i Østmarka. Kommer nok til å skrive om slike utfarter en gang også….

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg