Da ble det brudd, gitt…..

Det er sånt som skjer. Shit happens…..også videre. 
Noe dritt er det uansett.

Hva er det som har skjedd nå, da?

Vondt i tåa. Den er blå. Halter omkring i huset, og særlig på tur med Barney. Bruker de fornuftige, gode skoa mine. Kan ikke annet. De klemmer ikke så mye der det helst ikke skal klemme nå.

Brede, fornuftige sko på grunn av tåbrudd
Brudd i tåa…

Gikk litt fort i svinga her om dagen. Hadde besøk, og skulle være ekstra effektiv. Skylder ikke på dem 😉

Skylder på reisesenga. Den sammenleggbare barnesenga som jeg har i boden. Nå kom den fram, for jeg fikk besøk i helga, vet du.

Trenger ikke å gå voldsomt i detalj med hva som skjedde, men i hvert fall så falt den med all sin tyngde i sammenbrettet stand ned på høyrebenet mitt da jeg skulle ta den ut av posen sin.

 

Behandlingen

Auuuu!!!
Da ble første handling etter utbruddet å hente ispose i fryseren. Nedkjøling utapå sokken var tingen, tenkte jeg.
Og tror nok det var lurt.
Apotekpensjonist som jeg er, har jeg en del remedier i huset.

I tillegg til is på benet, ble det paracetamol og Voltaren i munnen. Smertestillende og betennelsedempende.
Så fikk det bare stå til. Hvordan det utartet ville vise seg.

Fikk antageligvis forhindret hevelse med behandlingen, men vondt var det.
Etter hvert undersøkte jeg hvilken tå som hadde det verst.
Det var den i midten.

Så ingen ting samme dagen. Men i dag! Nå er den blå og øm. Tror det er brudd.

 

Og dette var ikke første gangen

Hatt brudd i ei tå før, jeg. Akkurat som om det er noe å skryte av 😉

Da var det vinteren. Sparket borti et møbel i mørket (som sto på “feil” plass). Måtte gå med sandaler ute. Det var verre!

Gikk til lege og fikk til og med tatt røntgenbilde den gang. Ingen vits, for det kan ikke gjøres noe med ei tå uansett. Den må bare gro av seg selv.

Sett noen med gips på tåa? 😉

Det eneste som kan gjøres, er å tape den sammen med nabotærne for å gi støtte og ro, visstnok. Og satse på at den gror “riktig”.

 

Og ikke nok med det

Kom på at jeg faktisk hadde brudd i albuen en gang nettopp på grunn av at jeg hadde det litt travelt. Jobba i hagen og bar en sekk med bark. Var litt uoppmerksom i farta, og datt. Uheldigvis traff albuen en sten i plenen.

Og det som er mest irriterende med sånne uhell, er at det tar så UTROLIG lang tid før det blir bra igjen, og at det er gjort på et blunk å utføre ugjerningen.

 

Moralen er

Så jeg har jo blitt mer forsiktig med åra, i og med at jeg flere ganger har opplevd at skader er så “fort gjort”. Men altså: Av og til glipper det, dessverre….

God bedring til meg 🙂
Men trøsta er at det absolutt finnes MYE VERRE ting som kan skje.
Og det er et tankesett jeg egentlig bruker daglig.
Og dermed blir jeg stort sett fornøyd med livet og dagene mine, selv om de ofte er fylt med trivielle gjøremål.

Jeg har et tidligere innlegg om det HER.

 

 

 

 

11 kommentarer

Siste innlegg