De rare ballene

De rare ballene på Ekeberg er et fint fotomotiv. Og kun brukt til det formål av meg. Er vel egentlig plassert der som mulige treningsverktøy for ivrige mosjonister og andre ihuga treningsmennesker.
♦️
Fine, harde og dekorative er de, uansett bruk. Jeg ser på dem kun som dekorasjon. Blender fint inn i terrenget der sola skinner inn i området på morraskvisten.
Det er i tilknytning til Tufteparken/Tuftegymmen ikke langt unna skogen vår.
♦️
Vi går forbi der minst en gang om dagen, puddelen Barney og jeg. Trivelig område. Og det er nesten alltid en eller flere som trener styrke der når vi passerer. Det er ikke bare betongballene. Du skimter også noen av treningsstativene til venstre i bildet.
♦️
Jeg måtte komme meg nedpå Filipstadkaia ved Skur 13 før jeg skjønte at disse apparatene finnes mange steder. Og så Googla jeg og skjønte mer. Her er et bilde fra Tufteparken nedpå der. Vel og merke uten baller, så vidt jeg kunne sjå.
Hørt om OSLOTREET og SKUR 13?

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg