Den late………🫣

Jeg har fått ny kjellerbod. Helt ny, men på nesten samme plass. Det hadde seg slik at i slutten av august i fjor flommet det inn vann fra skogen og grunnen, som sto en og en halv meter oppetter veggen nedi den felles kjelleren vår.
Slettes ikke moro. Jeg skrev mange blogginnlegg i ettertid om den ulykka og det som fulgte av arbeid og trøbbel. Jeg kan linke til noen av dem nederst på sida. Mye av det som var der den gangen dette skjedde, måtte kastes eller vaskes. Litt avhengig av hva det var laget av.
♦️
Fikk igjen en del på forsikringa. Greit nok. Og det som ikke flommen tok, og dermed ikke vart vaska i møkkvann, fant jeg plass til i leiligheta. Men først måtte jeg rydde i alle skapene inne, for så å levere masse ting jeg ikke hadde bruk for på loppemarked. Da fikk jeg faktisk plass til noe av det fra kjellerboden i skapene i leiligheta. Rett og slett genialt.
♦️
Hyllene nedi boden måtte også fjernes og kastes.

Gikk ganske tidlig i år til anskaffelse av nye reoler på Jysk. De sto i gangen min i leiligheta ganske lenge. Her om dagen bar jeg dem ned i kjelleren. Men har ennå ikke fått montert dem. Latskap? Tja…..ikke noe hast, så da blir det slik, da.
♦️
Men det øverste bildet viser trillebårlasset mitt med det som skulle ned i boden, etter at reol-pakkene var blitt frakta ned.
Trillebår ned til kjelleren, sier du?
Boden min er i bygningen på andre sida av tunet. Så dette var den første transportetappen.
Og «den late bærer heller i hjel seg enn å gå to ganger», vel, så da vart det et slikt lass😝
Lett blanding av julepynt, skiutstyr, kasser, spade og snøskuffe. Blir bra til slutt, vettu, bare jeg får montert reolene…..

Om film, oversvømmelse og lokalavisa.
En litt koko skihistorie.
Fryktelig mye søppel.

4 kommentarer
    1. Du ordner nok når du får lyst til det. Skal ut til vogna tirsdag, det skal vaskes og ryddes. Skifte gardin i spikerteltet. Skifte dyne og sengetøy. Onsdag hjem å bake yndlingskaken til sønnen som har bursdag. Tenker han blir å juble.
      God helg til deg og vovsen.

      1. Ja, må jo gjøre det etter hvert. Lykke til med ordning av campingvogna. Da blir det fint. Og kaka til sønnen blir sikkert god. Skal bake en kake snart igjen jeg også, til yngste barnebarns bursdag. God helg🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg