Det nærmer seg slutten på moroa

Hva slags hobby har jeg? For tiden er det blogging. Og det er ikke en betalt jobb, sjøl om det tar litt tid. For kan ikke leve av det. Moro er det, så da er det vel dette som er hobbyen min, da tenker jeg. Fotografering er også en slags hobby, sjøl om det nå for tida bare knipses med fotofunksjonen på telefonen.
Men artig det også. Noen andre hobbyer har jeg faktisk ikke, det jeg kan komme på. Ikke strikking, hekling og brodering og slikt, for det er meget sjelden at det foregår, så altså ikke en hobby. Det hender at jeg spiller litt på telefon og iPad, sånn Candy Crush🤗 Men det kan ikke kalles hobby, sjøl om det er moro. Andre ting en fyller fritida med, noe jeg som pensjonist har mye av, er jo lesing av bøker, nettsider og TV-titting.  Men det kan nok ikke kalles hobby. Ikke maler eller tegner jeg lenger heller, sjøl om jeg syntes det var moro tidligere. Samla på servietter og glansbilder da jeg var barn. Og Barney er ikke en hobby. Men en livsstil er det faktisk å ha ansvar for en hund.
Store norske leksikon sier om hobby.
Så min konklusjon i denne dagens tema HOBBY i Frodiths lille januarmoro
må bli at det er BLOGGING og FOTOGRAFERING som er mine hobbyer for tiden.
Hva brenner jeg for? skrev jeg i et tidligere blogginnlegg som også handlet om hobby. Hvis du klikker på linken og leser, ser du hva jeg mente om saken den gang. Og bildet jeg har valgt til temaet er rett og slett tatt i nuet, mens akkurat dette innlegget var i produksjon.

10 kommentarer
    1. Ja, nå er det bare noen få dager igjen, så er vi jammen kommet over i februar… Oi, som den måneden gikk!! 🙂 Gøy at du har holdt koken alle dagene 🙂 Ikke alle som har gjort det. Og skjønner det også. Men jeg selv har i alle fall holdt alle dagene, og mange andre også 🙂

    2. Herlig innlegg, blogg tar tid og det er også interessant – for man må bruke hodet litt. Og man lærer hele tida noe underveis. Man kan ikke rekke så mange forskjellige ting. Har man hund så krever det mye tid også. Som du sier, det er et ansvar man har.

      1. Tusen takk. Ja, jeg får brukt litt hjerneceller ved å blogge, så slettes ikke dumt. Og at det er moro i tillegg er jo helt greit😅 Sjøl om jeg er pensjonist er det begrenset hvor mange hobbyer jeg kan ha. Det gode nå er at jeg kan ta meg tid til å gjøre mer av det jeg synes er moro.

    3. Hobby eller fritidssysler? Ikke lett å skulle skille slikt, men jeg tenker at også lesing kan regnes som en hobby – på lik linje med bloggskriving. Men det viktigste er å ha noe å holde på med!
      Ønsker deg en fin søndag. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg