Det ordna seg for dem


Det var den snøen som falt sånn plutselig for ei stund sida. Den la seg, og jeg trodde den skulle bli liggende til våren. Kunne jo ha skjedd. For det kom mye. Men heldigvis vart den gradvis borte. Og piggskoa kunne heldigvis også settes i skapet igjen…midlertidig. Håper bare at det glatte føret ikke kommer tilbake på ei stund. Best slik.
Jeg aksepterer vinter og snø. Er ikke negativ til det, men er nå bedre med barmark og isfrie gater og stier. Så tar vi vinteren litt senere. Det er helt greit. Ikke jeg som bestemmer uansett…..
♦️
Snøen var varsla den gangen for ei drøy uke sida. Men likevel….hadde ikke fått raka vekk løvet på plenen, høstblomstene sto fortsatt i posene sine på terrassebordet og naboens og mine sommerblomster var dekka av et vakkert lag med den første snøen. Vart vel omtrent som den berømmelige julekvelden som kom brått på kjerringa, tenker jeg….

Så ut som det skulle bli liggende. Men burde jo ha visst bedre. Er jo slik nesten hvert år. Blir borte, for mildværet kommer. I hvert fall her jeg bor nå. Og slik vart det denne gangen også. Så vart det fortsettelse av høstarbeidet i hagen. Slapp ikke unna. Løvet vart raka vekk fra plenen og de nye plantene vart plassert i balkongkasser og krukker, etter at døde sommerblomster var fjerna.
♦️
Men det har ikke vært mer enn cirka en kuldegrad her, så noen av sommerblomstene er fortsatt i live, og de blomstrer. Georginene tåler ikke mye, så de har gått dukken, men de hvite margerittene mine lever og blomstrer. Og måtte de fortsette med det ei stund til…..
Så kom den…og gikk
Da slapp jeg å gjøre DET

4 kommentarer
    1. Det er noe vakkert med snø i blomster. Øverste bildet var nesten overjordisk. Det er ofte slik, vinteren kommer og går. Sjøl om den har vært mer stabil her jeg bor de siste årene. Men enda er det bart. Ha en fin lørdag 🙂

    2. Jeg er ikke så glad i vinter, men skal strekke meg så langt til å si at det er vakkert. Der stopper det. Jeg hadde planer om å sette granbar på graven til foreldrene mine da snøen kom, men det ble det ikke noe av. I går derimot kom det på plass 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg