Det vart slik at jeg satte igjen bilen😉🎄

Julekvelden og middag med familien på bortebane…

Jeg var bedt bort på julekvelden i år også.
Skikkelig trivelig.
Men i år, som i fjor og som i forfjor, hadde jeg kort vei til datter med familie.
For som jeg har fortalt før, så flytta jeg til Oslo i 2020.

Var på grøtfest der tidligere på dagen. Så hjem for å lufte bikkja ei god stund, pynte meg litt og så tilbake igjen til middag i 4-5-tida.

Tradisjonen tro i vår familie, var det ribbe, julepølse, surkål, rødkål, lefse, potet og annet deilig tilbehør som tyttebær, svisker, ribbesjy, hjemmelaget sennep….og julebrus, akevitt, juleøl….og rødvin til de som heller ønsket det.

Dette høres da vel godt ut?
Det var det, skal jeg si deg.
Det mest avgjørende er at ribbesvoren blir sprø, og det vart den i år også.
Flink kokk, hu dattera mi🙋🏼‍♀️
Og sønnen min skal ha æren for den nydelige og sterke hjemmelagede sennepen👍
Ellers hjalp de fleste til med et eller annet for at dette skulle bli en vellykket sammenkomst.
Vi var 8 stk til bords, samt ei bikkje på gulvet🤗

 

Vi måtte ta ei pause etter middagen, og drøyde ei stund med desserten, for i det hele tatt å få plass til multekremen.

Dette er også tradisjon. Multekrem i krumkakekopper😋
Og i alle år har det vøri omtrent slik. Les om multekremen og julaften 2018.


Det var tradisjonen tro en god del fristende drikke også.
Jeg tok bilen opp til julekveldsmiddagen, for hadde med gaver, krumkaker og en del annet småtteri.

Hadde tenkt å kutte ut alkohol, men da svigersønn så fristende tilbød seg å kjøre meg hjem, klarte jeg ikke annet enn å akseptere tilbudet😉

Da vart det både ekte champagne, juleøl og litt akevitt, gitt…..og jammen fikk jeg ikke smakt på den hjemmelaga kirsebærlikøren også👏😋

Så da fikk bilen overnatte hos dem.
Det fine og lettvinte er at de skulle til meg på pinnekjøttmiddag dagen etter, så da ble Leafen trygt bragt tilbake i carporten sin hos meg🙋🏼‍♀️

2 kommentarer
    1. En koselig julaften hos dere – med tradisjoner! Kjekt å kunne la bilen stå noen ganger! Jeg var sjåfør for pappan min utpå kvelden, og tok meg et glass rødvin når jeg var hjemme aleine igjen! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg