Dette var litt rart…..

Reklame | Guzzini / Princess

Tilfeldig eller ikke? Rart er det uansett. Lå det i underbevisstheten? Oppdaget det i hvert fall akkurat nå.

Hva da?

Jeg har et par tre ganger den siste måneden dukket ned i bloggarkivet mitt for å se hva slags innlegg jeg hadde på eksakt samme dag for ett år siden.

I dag tenkte jeg at jeg skulle gjøre det samme.
Ikke alltid at innleggene er like interessante å lese om igjen.

Jeg gikk som vanlig inn på oversikten i kontrollpanelet hvor alle innleggene ligger kronologisk.
Bladde meg fram til 5.april 2019.

Der lå altså innlegget Fantasigryte.

Og hva så? Du kan klikke deg inn for å se nærmere. Du skjønner sikkert før klikket at det dreier seg om mat. Det stemmer.

Oksegryte.
Ikke noe rart med det?
Ikke i det hele tatt. Og at jeg bruker fantasien og tar det jeg har i kjøleskapet og putter oppi, er ikke noe nytt.

Kom til saken!

Så var det rariteten.
Alt er relativt, så om det er rart eller ikke får du sjøl bedømme 😉

For å komme til saken.
I går morges tok jeg ut en kladd med oksekjøtt fra fryseren, som jeg la til langtining i kjøleskapet.

Dette mente jeg å lage en gryte av i dag, palmesøndag.
Det er basisen. Hva jeg skal ha oppi gryta, visste jeg ikke på det tidspunktet, og heller ikke nå på formiddagen.

Deja vue?
Kanskje. Når jeg tenker meg om: Ja…..
Same procedure as last year….

Akkurat. Uten at jeg visste det da jeg tok ut kjøttstykket, var jeg uvitende om menyen for eksakt ett år siden. I hvert fall bevisst. Men underbevisstheten kanskje….

Så da gjenstår det å sjå åssen gryta blir i år på denne datoen.

Egentlig ganske så lite “å skrive hjem om”, men i disse innestengte tider, får små bagateller sine egne blogginnlegg.
Det er livet dette også…….
Ha en riktig så fin søndag.

Og hva skal du ha til middag i dag?

Princess//Guzzini

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Artig var det da jammen! Her blir det en form med rester som spagetti, ost, hvit saus, kjøtt og kjøttdeig og litt brun saus. Hjemmebakt brød blir det ved siden av, så det gleder vi oss til. Ha en fin søndag og lykke til med din middag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg