En ny start ble det på lørda`n…….

Det er ikke bloggen. For den er over ett år gammal. Det er ikke meg. For jeg er nærmere 69. Ikke er det bil, telefon, leilighet, bikkje, mann eller jobb heller…… 🙂 Jeg skal forklare……

Du kan gratulere meg med…..

Trodde også lørdagen skulle bli PC-fri. Hadde nok klart det. Sjøl om jeg er fryktelig avhengig på grunn av denne blogginga. Men trøsta er telefonen. Like mange bra funksjoner på den. Og i tillegg kan jeg ringe med den 😉

Hva så? Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, kan du gå inn på følgende lenke:

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Jeg gikk altså til det steget å kjøpe ny PC. På tide, tenker jeg nå. Alltid sånn når en får noe nytt.
Skulle bare rekognosere. Se hva de hadde i butikken. Ikke kjøpe. Men det gikk ikke slik heldigvis.
Når jeg først bestemmer meg, skulle det helst ha skjedd i går!

Er det slik med deg også?

Ja, så du kan gratulerer meg med ny PC. Ikke all verdens å skrive hjem om kanskje, men stort for lille meg akkurat nå.

Hadde det så hastverk da?

Klokkespillet ved brygga i Hamar
Klokkespillet ved brygga i Hamar

Det ballet på seg. Litt repetisjon fra forrige innlegg og lett oppsummert, var vel prosessen omtrent slik:

  1. Bare se på hva de har i butikken 😉 Hehe…..
  2. Hyggelig ekspeditør viste hva som kunne passe for meg
  3. Jeg så plutselig en mulig løsning på mine PC-problemer. Hm.
  4. Raskere PC, bedre lagringsplass, orden på bildene mine….Tja.
  5. Og SUPPORTAVTALE! Det hadde vært noe….
  6. Bestemte meg for hvilken jeg ville ha. Ja, nå hadde jeg tatt beslutningen….
  7. Kunne kanskje få den utlevert dagen etter eller over helga hvis jeg bare dro hjem og hentet min gamle PC. Da ville de klargjøre den  ….Neeei….. Ble jo uten PC  hele helga, kanskje….
  8. Bedre å levere den inn på mandag og få den igjen på tirsdag?..Færre dager uten PC…..
  9. Allerede på vei fra utgangsdøra til bilen hadde jeg bestemt meg for å dra hjem å hente gammel-PC`n. Se der, ja….
  10. Klarte ikke å vente. Og det fine var jo at jeg trengte ikke å være PC-fri hele helga, viste det seg etter hvert. Den ble ferdig på lørdags ettermiddag! Superservice.
  11. Nå er det søndag, og jeg har begynt å gjøre meg kjent med det nye vidunderet. Måtte finne fram noen passord og slik igjen i går kveld, men det har jeg heldigvis styr på. Skryt, skryt……..
  12. Fikk til å blogge med telefonen også jeg, men jammen er det bedre med denne…….Jippi!

Og så?

Ja nå er det bare å kjøre på med å undersøke fasilitetene her inne. Ny versjon av Windows gjør at det er litt endringer, men bare positivt. Den gamle maskina hadde ikke kapasitet til å ta inn Windows 10.

Og bildene mine! Nå skal det organiseres og lagres oppi skya, igjen. Fått en ny sky å lagre bildene på. Akkurat nå må jeg jobbe med å få enhetene mine, som det heter, til å samarbeide. Bilder som blir tatt med iPhonen skal helst gå automatisk inn på PC`n for eksempel….

Ordner seg nok det også, skal du sjå.
Med en kombinasjon av tålmodighet og stahet skal det forhåpentligvis gå….
Hvis ikke, har jeg en fantastisk support-avtale (som jeg gladelig betalte litt for).

Da stikker jeg bare nedpå nær-elektronikkbutikken min en tur eller to……

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg