Aldri så galt at det ikke er godt for noe….

Jeg har prøvd å være struts. Stikke hodet i sanda. Det går ikke lenger. Må ta tak. Gjorde det i går.

Hva skjer’a? 

Nå skriver jeg innlegg på iPhonen. Skikkelig ugreit sammenlignet med PC-skriving. Går på et vis, men tastinga tar dobbelt så lang tid. Treffer ikke med fingra. Må korrigere orda hele tida😝.

Hva gikk galt?

Skjermbilde av iPhonen mens jeg holder på med skrivinga
Skjermbilde av iPhonen mens jeg holder på med skrivinga

PC’n lever den, og fungerer, men må hele tida slette innhold på grunn av varsel om lite minne. Slitsomt. Og engstelse for snarlig crash. Er noen år gammel. Men egentlig ikke for gammel…

Og en annen ting. Min Sky er helt koko. Skylagringa av bilder.
Eller ….det er jeg som er helt koko som har slettet et eller annet som gjør den rar.

Føler at det er mer krise enn jeg har villet innrømme.  Virker som om masse bilder er borte😕.

Hadde et innlegg om det tidligere:
Åh nei! Hvor ble det av bildene?

Og nå tok jeg tak?

Jeg prøvde… ja sier prøvde…….å kontakte Telenor Min Sky for hjelp. To muligheter. Livechat på engelsk eller telefonsamtale med en person for kr 28,- pr minutt.

Kan da engelsk, men ga opp chatten før start. Fordi jeg så utfordringen med å forklare problemet mitt på fremmedspråket. Ville hatt problem nok med å få dem til å skjønne hva jeg mente på norsk!

Derfor ringte jeg. Koste hva det koste vil, tenkte jeg.

Jeg prøvde å forklare så fort jeg kunne. Han skjønte ikke helt hva problemet mitt var. Da så. Tida gikk. Så tenkte jeg: Detta gidder jeg ikke!  Dyrt blir det også, og vi kommer ingen vei.

Er det søren meg ingen som kan finne ut av dette billedproblemet mitt?

Føler med ett at jeg har opplevd noe lignende med tekniske dippedutter før?
Ja! Det var den gangen med skriveren.
Sjølskryt er ikke noe verdt….men NÅ altså!

Jeg satt fast i datagjørma

Men gir jeg opp? Du som leser bloggen min jevnlig, vet at jeg er ganske sta og gir sjelden opp😂

Og i og med at jeg egentlig hadde en dobbeltutfordring med…….

  1.  Billedtrøbbel i Min Sky
  2.  Lagringstrøbbel i PC

…..tok jeg tak.

Dro på Elkjøp borti her. Masse PC-er til salgs der. Kort prosess. Nå gidder jeg ikke mer!

Løsning i sikte

Fikk hjelp av en hyggelig og tilsynelatende flink mann.
Ante ikke hva jeg skulle ha.
Forklarte hva jeg skulle bruke PC-en til.
Og vi kom fram til en som kunne passe meg.
Jeg var ikke treg i vendinga der.
Bestemte meg fort.

Ville bli uten PC i helga. Men har jo telefonen. Mange kilo datt av skuldra mi etter at beslutningen var tatt. Hjelp i sikte! Der kunne jeg få support til og med. Jeg betaler en engangssum for 3 år. Kan komme ned med PC-en så ofte jeg har behov. Hver dag om jeg vil. Sa mannen.

Tenk så deilig. Slipper å sitte her å gruble og klø meg i hue for ting jeg lurer på med den PC-en, og alt som har med den å gjøre. Lettelse. Og kjøpe PC i en nærbutikk tror jeg er lurt for meg. Da får jeg nettopp denne brukerstøtten som jeg ganske sikkert kommer til å trenge .
Stoler ikke på at det er slik hvis jeg kjøper på nettet.

Hva tror du?

Nød lærer naken kvinne å spinne.

Jeg gleder meg. I går var det fredag. Da leverte jeg PC`n. Nå lørdag bruker jeg telefonen til å skrive innlegg. Det pleier jeg sjelden å gjøre, som sagt. Men vet du hva jeg fant ut nå?

Jeg har jo denne funksjonen med mikrofon nede på sida her jeg skriver. Inne på telefonen altså. Det er faktisk veldig smart.

Så for noen avsnitt siden begynte jeg faktisk å bruke den til å diktere teksten inn, og det fungerer. Da kan jeg bare i ettertid gå inn og redigere teksten hvis det er noe feil.

Har jo vist om dette, men har glemt å bruke det. Så takket være at jeg ikke har PC-en min akkurat nå, lærte jeg noe nytt i dag også. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Synes du er super jeg, for du gir deg ikke. Lurt med support avtale der du kjøpte pc. Det har jeg også og det er vel anvedte penger for meg. Du verden så mye fin hjelp jeg har fått. Noen ganger har det vært så mye galt at de har beholdt pc`n noen dager og jeg som jobber på pc, får lånepc. Så fint opplegg. Men de bildene? Jeg forstår heller ikke mye av det og plutselig bilder fra to år borte. Jeg fant dem igjen inne på googlesiden min, men der ligger ingenting av det nye? Nå ha jeg kjøpt eksterne bokser og forsøker å huske å kopiere over der til enhver tid! Lykke til med fortsettelsen!

      1. Takk. Supportavtale er gull verdt! At jeg ikke har hatt det før!! Mange av bildene mine kom tilbake med ny PC. Rart. Lå nok gjemt et eller annet rart sted der inne i den gamle 😉 Og Min Sky er i orden igjen også. Skal ikke skjønne alt her i verden 😉 Må innse det jeg også….haha….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg