Et mini-innlegg om et par lettvinte middager

Orker ikke tunge middager i varmen. Men må jo spise, og da er det godt med noe lettvint.
Det kan noen ganger bli litt for lettvint når jeg skal lage middag bare til meg sjøl. Og det er jo meg sjøl jeg oftest lager middag til. Men jeg prøver å gjøre det litt sunt……

 

Her er den enkle torsdagsmiddagen.

I går kveld etter jobb stekte jeg meg 2 speilegg og puttet dem oppå en skive med grovbrød.
Mellom brød og egg hadde jeg litt majones. Det unna jeg meg faktisk 😉
Så skar jeg opp en kvart slangeagurk i skiver og spiste ved siden av.

Det ble torsdagsmiddagen. Enkelt og greit, og egentlig ikke så verst sunt.
Godt med sprudlende, kaldt vann til.

Apropos vann. Jeg lager mitt eget vann med bobler. Har Sodastream-maskin 🙂

Har alltid en flaske med ferdig boblevann i kjøleskapet.

 

Og på onsdagen ble det?

For noen dager siden var jeg på butikken og handlet litt av hvert. I disse agurktider ble det selvsagt et innlegg om det også 😉 Det kan leses HER.

I handleposen var det blant annet et blomkålhode. Jeg nevnte da at jeg snart skulle pønske ut en måte å spise det på 😉

Det skjedde på onsdag. Hva skulle jeg finne på?

Kunne ha laget blomkålsuppe, hatt det i råkostsalat eller kokt det på vanlig måte, og latt det få selskap på tallerkenen av kjøtt eller fisk. Og det er mye annet man kan bruke blomkål til…..

Det ble mer lettvint enn som så. Gadd ikke så mye i varmen. Det ble en impulshandling.

Delte det opp i buketter og kokte det mørt.

Mens bukettene ennå var varme, la jeg dem utover en tallerken.

Oppå der la jeg noen klatter med meierismør, som da smeltet.
Og oppå der igjen rev jeg rikelig med Jarlsbergost, som også delvis smeltet.

Det ble godt, skal jeg si deg. Akkurat passe middag for meg den kvelden.

Hadde jeg bare visst at det skulle bli et blogginnlegg av denne blomkålmiddagen.

Da hadde jeg anstrengt meg litt mer for å gjøre det presentabelt på bildet.

Kanskje pynta med en persilledusk?

Lager du også lettvinte middager i varmen ?

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg