Fant ut mer om Google Analytics-trøbbelet🤓👍

Gir meg ikke så lett….

Må finne ut av dette. For at du skal skjønne hva jeg mener, må du ha lest det forrige innlegget mitt om Google Analytics.

Det finner du her:
MISTER JEG STATISTIKKEN?

Litt nerdete det som kommer nå, men kan jo hende at noen av dere har nytte av det.
Jeg har tatt en del skjermbilder av det jeg fikk opp på bloggsida mi ved å klikke, klikke, klikke….😅

Du har kanskje prøvd det samme, så da kan du hoppe lett over det som kommer….

  • Trykket først på symbolet for Google Analytics som du ser på første bilde.
  • Da fikk jeg opp bilde nr. 2 hvor jeg måtte trykke på knappen «autoriser plugin»
  • På bilde nr. 3 hadde jeg trykka meg videre fra bilde nr.2 hvor jeg fikk beskjed om «å autorisere plugin».
  • Kom til bilde 4 hvor jeg måtte «Get access code»
    Turte å trykke meg videre….
  • Bilde nr.5 kom fram. «Tilgangen er blokkert……»
    Ja vel🙈Kom ikke videre der…..
  • Siste bilde, nr.6:
    Gikk inn på Blogg.no, support og fant dette, som jeg egentlig har funnet tidligere også, men tok bilde av det denne gangen…..
    Vi anbefales å finne siden https://blogg.no/google-analytics-oppskrift/

    Og hva får jeg beskjed om på detnettstedet?
    »Siden eksisterer ikke»
    Og blir ført direkte over til forsiden av Blogg.no etter et par sekunder…..🙄Da var jeg like langt, da.

     

Og så sendte jeg en Mail til support Blogg.no

Fikk raskt svar. Bra👍
De sier at det ikke haster å konvertere til Google Analytics i og med at fristen er først 1.juli.
De jobber med saken, men tar litt tid, for de ønsker at vi skal få en god oversikt/statistikk.
Så enn så lenge anbefaler de sjølve sida til Google Analytics eksternt (som jeg har nevnt tidligere).
Vil bli konvertert i løpet av våren, og da regner jeg med at de hjelper oss, og kanskje til og med setter det inn på sidene våre🤗
Vi får sjå.

 

12 kommentarer
    1. Jeg har knotet og fiklet med dette også, og fikk omtrent de samme beskjedene. Vi får håpe suppoert ordner ut og at det blir bra.

    2. Takk for råd og oppdateringer 🙂 Du får holde oss oppdatert i nye innlegg om utviklingen, om du har lyst 🙂 Men synd det skal være så kronglete.. Lag deg en fin kveld 🙂

    3. Ja, noen ganger kan man være for rask. Håper statistikken kommer inn på kontrollpanelet igjen.
      Bra du finner ut ting, liker å lese om det.

    4. Jeg droppet statistikken på bloggen etter vi ble flyttet over til denne plattformen jeg. Og jeg synes det var ganske deilig egentlig. Ble litt for opptatt av den de første årene. Sjekket ofte osv. Nå ser jeg kun det som bloggtopplisten viser. Jeg ser plasseringen fra forrige dag på morgenen. Og så er det ikke noe mer å bry seg om 😀 Deilig synes jeg 🙂

      1. Deilig det da, å være sånn. Jeg er litt for opptatt av det, men sikkert fordi jeg akkurat har starta opp igjen å blogge, tenker jeg. Håper jeg roer meg litt etter hvert jeg også🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg