Fargerik glede og bildekarusell….


Du kan ikke ha unngått å få det med deg hvis du har lest bloggen min i det siste. Og sett riksdekkende media. Norway Cup på Ekebergsletta. Verdens navle for unge fotballhelter de dagene det holdt på. Jeg var der også, som tilskuer et par dager. To barnebarn som spiller fotball. For 5-åringen er det foreløpig stort sett bare lek. Men for Eldste, 8 år om noen måneder, er det ordentlige kamper 5 mot 5.
På det øverste bildet gjør de seg klare for kamp.
Rett under her har jeg satt inn en YouTube-film bestående av bare bilder. En bildekarusell heller enn en videofilm kanskje.



Jeg var oppå sletta noen timer og fikk med meg flere kamper sammen med datter, svigersønn og altså barnebarna som spilte. Vart sliten i beina av all ståinga, så fant meg en rar sitteplass ved tilhengerfestet på en skaphenger da det var ei lita pause. Så «full fart» igjen sammen med gjengen etterpå.

Oppholdsvær hele tida, så heldige med den. Dagene før kom det regnskurer titt og ofte. Da var jeg så heldig å kunne sitte trygt inne i stua mi. Ellers tåler vi vel litt regn, og tøffe fotballspillere bryr seg i hvert fall ikke om det. Kampene fortsetter sjøl om det er styrtregn.
Vi er da vanntette både bikkjer og folk. Som jeg pleier å si, så er det bare telefonen min som ikke tåler regn. 


Konsert og yrende liv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg