Fått meg katte?


Moret meg litt igjen med filtrene på Snapchat her om dagen. Jeg har hatt et par tidligere innlegg de siste dagene hvor jeg har brukt slike bilder. De var noenlunde normale i formen, altså ikke ulikt slik jeg egentlig ser ut. Det er jo for så vidt dette også. Men jammen er det mye rart jeg kan få til med det verktøyet. Har du prøvd?
♦️
Som for eksempel dette bildet jeg viser deg her. Katta oppå huet mitt. Trives der, den tydeligvis. Lurer du kanskje på hva Barney syntes om dette?
Faktisk veldig glad for at han ikke så denne fine kattepusen. Ellers ville det kanskje blitt hurramegrundt og baluba i stua.
Hvis jeg skulle hatt en katt, ville den nok sett slik ut, tenker jeg. Veldig søt og gyllen.
♦️
Rart og skummelt det der med kunstig intelligens og manipulerte bilder.
Hørte og så nettopp på NRK at de ikke lenger tar i mot bilder fra seerne på lokalsendinga. Av den grunn at kunstige bilder har blitt så lett å produsere at dyktige folk i redaksjonen ikke klarer å sile dem ut. Antageligvis har de allerede opplevd det, og at det er grunnen til  beslutningen?
Skummel utvikling……
Og så er det jo ikke bare bilder. Tekster også. Det har vi mange eksempler på. Jeg testa jo ut appen ChatGPT for ei stund sida og ba den lage et blogginnlegg for meg….😝
Om ChatGPT og kildeopplysning.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg