Forblåst, jeg? Neida……

Da er det ny helgeutfordring fra Utifriluft-Margrethe.
Denne gangen er det ordet FORBLÅST.
Utifriluft…..FORBLÅST
Hva det egentlig betyr å være forblåst?
Les om det her:
Bokmålsordboka sier om «forblåst»
Jeg vet ikke om jeg har noe bilde av meg eller andre mennesker, dyr eller ting som ser forblåst ut, men skal sjekke.
Tror det kan bli små sjanser for «forblåsthet» i helga, for det er ganske fint vær og vindstille, men får sjå.
Disse tilstander kan være aktuelle som FORBLÅST:
«Være medtatt av eller sterkt utsatt for vind»
Et eksempel kan være «å se forblåst ut»
Vet du…..jeg har ikke noe bilde av noen som ser forblåst ut. Beklager. Men kunne ha vært det sjøl hvis jeg hadde vært modig nok til å ta en selfie den gangen for lenge sida da det blåste slik du ser det på dette bildet av Mjøsa.
Dessuten er denne stolen under her kanskje forblåst?
Den hadde i hvert fall vært utsatt for litt av et vindkast….
OBS. Må presisere at det faktisk ikke er snø her hos oss ennå. Dette bildet er også fra arkivet.

Det var bare nesten
Alt er relativt, si…..

6 kommentarer

Siste innlegg