Fort gjort. Ikke noe å grue seg for vel?

 


Barney har fått den månedlige kloklippen i dag. Og det foregår på Anicura dyreklinikk. Slikt driver jeg ikke med sjøl lenger, for det er både slitsomt, langvarig, vanskelig og heseblesende😅
Gjorde det i cirka 6 år sjøl hjemme på det spesielle bordet hans hvor klipping av pels også foregår. Men fant ut at det var veldig greit å overlate det til proffe folk. Dessuten er vi da EN til å klippe klør og EN til å holde puddelen. Det trengs, for han prøver å vri seg unna.
♦️
Om vi gruer oss? Ikke jeg i hvert fall. Oppi hodet mitt er det bare lettelse. Åssen det er med puddelen er jeg litt usikker på. Han aner sannsynligvis ingen ting før han står utafor døra til dyreklinikken. Hvis han ikke føler at noe skal skje i det øyeblikket jeg putter ham inn i bilburet for å dra, da. Vanskelig å si.
♦️
For å unngå denne klippinga sjøl, betaler jeg heller for Aniplan som det heter, som er inkludert kloklipp blant annet. Betaler en fast sum hver måned. Får gratis helsesjekk en gang i året, gratis resepter og 10% avslag på mat til ham på den nærliggende dyrebutikken deres også.
♦️

Det vart vanskelig å ta et bilde i dag, for hadde mer enn nok med å bruke de to armene mine til å holde ham rolig oppe på bordet så dama kunne få gjort jobben sin. Derfor valgte jeg et bilde fra 2023 da vi også var på klinikken, men for noe helt annet.
Da hadde Barney hatt en liten operasjon og du ser ham i full fart mot a mor som venter🥰 Og innlegget jeg skrev den gang:
Nå er’n nesten på beina igjen
Mye som skjer her hos meg fortsatt
Men i hvert fall gikk det veldig bra i dag også. Klippeprosessen tok bare 5 minutter, og han var faktisk ganske flink. Blir hverken sur eller sint, så det er nå godt. Han bare prøver å gjemme labbene sine😅
Og vel nede på gulvet igjen var Barney igjen hoppende glad, og fikk så klart en godbit.

8 kommentarer
    1. Så bra at du får gjort den jobben, om det så er på en klinikk 🙂 Det må jo gjøres! Hunden min, Leia, måtte bedøves for dette…

    2. Kloklipp gjør vi hos proffe vi og.
      For tiden driver jeg og forsøker å klippe pelsen til Kidd. Han er en Chinese crested powderpuff, altså en kinesisk nakenhund med pels, eller mer hår enn pels egentlig. Han er omplasseringshund og vi har hatt han i litt over ett år. Han er veldig usikker på fremmede, hvorfor vet vi ikke. (Svært lite av det forrige eier fortalte om hunden stemmer). Tror han ville bli ytterligere stresset av å bli tatt med for hårklipp. Kloklipp går sånn noenlunde greit når GGG er med. Men han liker det ikke.
      Så jeg har kjøpt meg klippemaskin og tar det ettappevis. Stopper når han ikke vil mer og blir urolig. Vi kommer nok i mål om en dag eller tre.
      Ps- Bra plassering nå i ettermiddag på deg.

      1. Ja, jeg bestemte etter hvert å overlate til dyreklinikken å klippe klør, for grudde meg alltid.
        Pelsen klipper jeg sjøl. Og den vokser «som ugras» på en puddel, så det skjer ganske ofte, men blir litt sånn dann og vann. Noen ganger beina og andre ganger hodet osv. men prøver å gjøre det slik at det ser litt symmetrisk ut i hvert fall. Skal ikke sjå helt rar ut når han går på tur😅
        Og takk for gratulasjon ang plassering på topplista. Skjønner fortsatt ingen ting, jeg. Nummer 5 i dag🤪

    3. Er fornøyd Aniplan kunde selv. Det beste for meg, alene med en løs kanon på dekk🤓, er tilgang til gratis råd med veterinær i app’en. Den har spart meg for utallige vet besøk 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg