Mye som skjer her hos meg…..fortsatt

Mye som skjer, ja, men ikke FOR mye. Akkurat passe til at jeg føler jeg lever et passe rikt liv. Skrev om det i går også.
Og slik vart mandagen her.
Absolutt ikke kjedelig å være pensjonist her i hvert fall.
Barney og jeg våkna litt for tidlig i dag på grunn av ei gravemaskin som bråka. Starta å jobbe klokka 7 de folka, vettu. Ikke synd på meg. Kan jo sove igjen senere ved behov. Men tenker på de som må stå opp senest i 6-tida for å rekke jobben til klokka sju. Takk og pris for at jeg slipper det.
♦️
Da kom vi oss i hvert fall opp ganske tidlig, men Barney ba ikke om å gå komme ut, så da venta jeg til han måtte. Han sier jo fra. Grunnen til at han ikke ville var nok styrtregnet. Han føler slikt på kroppen, han. Utstyrt med bedre sanser enn meg. Jeg må se ut av vinduet for å sjekke været.
Så da vart det både frokost, kaffe og nyheter på TV før morgenturen i dag. Og litt sjekking av blogg, mail og slikt. Pleier å være motsatt.
♦️
Men mye som skjer, skrev jeg i overskrifta.
Rett etter lufteturen dro vi rett til dyrebutikken for å kjøpe mer pellets/tørrfôr til Barney. Bilen vart vaska gratis, for det kom ei skikkelig regnskur på turen.
Så hadde jeg avtale med Nabo G angående noen styresaker. Vi har tatt på oss oppgava med å ordne opp med et nytt nøkkelskap og dermed sortere og merke en drøss med nøkler. Har grua oss litt, men gikk greit på en og en halv time.
♦️
Og så? Litt nyheter igjen. Må følge med på hva som skjer i verden. Samtidig blogger jeg med Barney på puffen foran meg.
Når det verste regnværet gir seg må puddelen og jeg på en ny tur i skogen.
Det må gjøres før jeg lar ham passe huset når jeg drar til Quiz-kveld klokka halv seks sammen med Nabo A.
♦️
Slik blir tirsdagen sånn omtrent.
Onsdagen er det foreløpig ingen spesielle planer.
Torsdag er det kloklipp for Barney på dagen, samt teater med en nabo om kvelden.
Fredag er det et styremøte på formiddagen og middag nedi byen med Datter, Yngste barnebarn og Sønn på ettermiddagen.
♦️
Så du skjønner; det skjer litt av hvert i pensjonistlivet mitt. Hadde ikke hatt tid til å jobbe jeg, vettu😉
Og du kan nok regne med, i og med at jeg tilfeldigvis er en blogger, at det kommer referat fra mange av disse begivenhetene….

8 kommentarer
    1. Godt og ha det akkurat passe travelt. Det høres helt herlig ut, bare bestemme ut i fra det du vil. Jeg gleder meg til å gå inn i den tilværelsen jeg også. Er under et år til nå 😀

    2. Herregud!! Er det kloklippedag for Barney på torsdag? Picasso sier voff, viser sin medfølelse og ønsker Barney lykke til med hva som måtte komme!!

      1. Ja, kloklippedag en dag i måneden, og det gjør jeg ikke sjøl lenger. Han liker det ikke, og ikke jeg heller😝Men det må til, og da er det greit å få eksperter til å gjøre det. Jeg foretok kloklippinga sjøl i cirka 6 år, men så sa jeg stopp. Slitsomt og vanskelig. Men pelsklippinga gjør jeg sjøl.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg