Fredagsmorgen minutt for minutt….🤗

Minutt for minutt som konsept kan av og til være spennende, og andre ganger rimelig kjedelig. Det var NRK som starta dette, mener jeg å huske. Og det første temaet var «Bergensbanen minutt for minutt». I utgangspunktet høres dette utrolig kjedelig ut. Men det viste seg å bli en formidabel suksess. Og NRK fortsatte med konseptet, men på andre arenaer. Og jeg må innrømme at jeg var innom ganske ofte.

Jeg tviler på at konseptet kan oppnå like stor suksess når jeg nå har tenkt å gi deg min og Barneys fredagsmorgen minutt for minutt😅

  • Våkna klokka halv ni. Måtte på do. I hvert fall jeg.
  • Barney sto opp rett etterpå.
  • Vaska meg og gredde håret og kledde på meg. Dusjing tas senere.
  • Sjekka plasseringa på Topplista, på telefonen. Er såpass «på»🫣
  • Så Barney sin tur. På med sele og bånd, og klær og sko som tåler 10 minusgrader for meg.
  • Sola skinner og godt å komme ut.
  • Puddelen får fart på seg. Har fått los på noe foran oss i skogen. Det er nabohunden med matmor som er ute i samme morgenærend.
  • Stas både for firbeinte og tobeinte med dagens første snusing og prat.
  • Kort tur. Puddelen løfta på beinet noen ganger, satte seg ned to ganger og dermed fikk jeg brukt opp to poser på 15 minutter. Er mange søppeldunker borti der.
  • Inn. Av med uteutstyr. Kaffekoking står for tur.
  • Kaffe i koppen. Resten på kanne.
  • To brødskiver til meg og 2 never med pellets i koppen til Barney.
  • På med TV og nyheter mens frokosten nytes.
  • Litt kaldt inne? Må fyre. Har kjøpt masse ved. Sparer strøm også.
  • Fjerner aske fra i går og putter opp i askebøtta på terrassen.
  • Legge inn to store bjørkekubber i ovnen, tre opptenningsposer, litt bjørkenever oppå, tynn opptenningsved og så tenne på.
  • Tok fyr denne gangen også. Må bare sørge for god trekk i starten.
  • På plass i sofakroken igjen og tid for sjekking av status på bloggen.
  • Redigerte noen bilder fra i går og lastet opp en video på You Tube.
  • Og passa på ovnen. Veldig redd for at det skal komme røyk i rommet. Da går alarmen😝 Gikk bra denne gangen også..
  • La på flere vedkubber etter hvert. En om gangen.
  • Og jeg skriver dette innlegget mens det blir varmere og varmere i stua. Barney legger seg på gulvet foran peisovnen. Rart han orker🥵
  • Klokka har blitt halv ett og det er absolutt ikke morgen lenger. Og derfor avslutter jeg dette morgeninnlegg type minutt for minutt her🤗

Et tidligere relatert innlegg:

Stolt fyrbøter har blitt enda flinkere.

 

6 kommentarer

Siste innlegg