Frodith er en turkis bil. Men hva er jeg?

Frodith er en turkis 2CV. Da fikk jeg tips igjen. Hva er jeg? Ja, hun spurte om det også.

Hun er så kreativ den dama. Lett å la seg inspirere. Ikke noe galt i det vel?
(Helt nederst i innlegget gir jeg deg en link til bloggen hennes.)

Klart at hun er en turkis 2CV. Jeg har ikke møtt henne. Men jeg har lest nesten alle innleggene hennes siden jeg sjøl startet å blogge for 11 måneder siden. Så jeg føler at jeg kjenner henne litt 😉

Men hva er jeg, da?

Tja. Hva skal jeg si…..
Jeg tror det kommer an på humøret.

Nå er jeg jevnt over ganske stabil hva humør angår, men ……

Jeg vil helst være den gule cabrioleten jeg hadde for noen år siden. En gammel Fiat Barchetta. Og som sagt GUL. Se bildet.

Det var ikke en dyr bil, men folk lurte fælt på hva slags bilmerke det var, og kjørte ofte helt oppi ræva på`n for å sjekke. De som kjørte bak meg, altså.

Og unga ropte: “Gult er kult!” Hørte jo hva de sa, for det var jo en cabriolet.

En annen fin ting med bilen var at jeg fikk kontakt med naturen. Hørte lyder og lukta det som var å lukte.
Det kunne være både hegg, syrin  og møkk, når det gjaldt lukter 😉

Men altså en helt annen opplevelse enn de andre bilene jeg har hatt og har.

Nå har jeg en Nissan Leaf. Den ser du også bilde av her.

Den er jeg også glad i, på den måten en kan være glad i en bil 😉

Kjøpte den i april i fjor. El-bil.
Du kan lese et annet innlegg om bilene mine her:
Fra folkevognboble til el-bil.

Og her: Hvorfor kjøpe el-bil?

Og til slutt, og ikke minst.
Her kommer innlegget til Frodith som jeg ble inspirert av.
Klikk HER for å komme til bloggen hennes. Anbefales 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg