Går du på oppdagelsesferd i nærmiljøet ditt?

Jeg nevnte det i et innlegg i går. Det kan være så mye å ta bilde av også i nærområdet. Det kan til og med være uoppdagede steder der. Små avkroker. På turen til og fra bilvaskeriet i forgårs, tok jeg noen bilder….

 

 

Vi har også vår “gatekunst” i nærområdet.

Dette er på en jernbaneovergang.

Ei gammel bru over jernbanen ved kornsiloen i byen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rett før brua var denne fine hyllen  med modne bær. Vakker.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gangstien som fører mot brua.
Nesten som “på gjengrodde stier”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nok et bilde fra selve brua.

Det er da fint med litt tagging når det blir gjort såpass fint, synes jeg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vel over brua, går veien videre inn i en liten skog.

Nå har det seg slik at den opprinnelige skogsstien er stengt i andre enden, for der bygges det nye hus.

Så vi måtte finne oss en alternativ vei gjennom skogen, Barney og jeg.

Der hadde vi ikke vært før. Noen hadde gått der før oss og “brøytet vei”, men jeg følte at vi var midt inne i en urskog.

Se de flotte bregnene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Der var lysningen!
Og snart hjemme.

Og så var plutselig byggeplassen på andre sida av skogen.
Bare noen hundre meter å gå videre.

Altså ikke lange turen vi hadde hjem fra bilvaskeriet, men ganske interessant.

Det blir jo hva man gjør det til, ikke sant?

De små gleder, også videre…… 🙂

 

HER kan du lese innlegget som egentlig var første etappe av denne turen 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja det er så mye man kan oppdage på sin vei 🙂 Ikke så lenge siden jeg las om rød-hyll…….. at den har noe nervegift i seg 🙂 I og med at jeg laget hylleblomst-saft av svart-hyll for litt siden – var jeg inne og las litt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg