Gatelangs på nye veier…for meg☺️

Jeg holder meg som oftest oppi her jeg bor.

Noen ganger er det fint å ta seg en tur nedi sentrum av hovedstaden.

Sist gang tok jeg noen bilder nedi der da vi besøkte puben for minijulebord…..naboen, hundene våre og jeg☺️

Vi tok trikken ned til Bjørvika og spaserte derfra over den fine, stilige gangbrua som gjør det mulig å forsere alle togsporene uten å måtte gå rundt om Jernbanetorget. Den har et navn!
Og det er Akrobaten.
Som Wikipedia sier: Den forbinder områdene Grønland og Bjørvika som en del av Stasjonsallmenningen…..

Fin opplevelse. Godt utsyn til The Barcode, som jeg synes er vakker arkitektur.
Og brua i seg sjøl er også vakker.

Videre oppover mot bydel Grønland.
Grønlandstredet, Vaterland og Vaterlandsparken.
Så bortover Brugata til vårt mål den kvelden vi altså spiste rakfisk og hadde minijulebord🙋🏼‍♀️😋

 

Trappa opp til gangbrua over jernbanesporene i Bjørvika
Grønland
Innsyn til kjøkkenet på puben i Brugata. Tatt fra bakgården.

 

  1. Grønland i Oslo

    Innsyn til herlige finkjoler i butikk på Grønland: Glitter og Glam

8 kommentarer
    1. Grønland har veldig annerledes butikker. Er moro å gå å titte der. Mange fine små parker og gressflekker også. Rundt ved fengselet og der om kring 🙂 Oslo er en fin by, en liten fin landsby 😀

    2. Fint område nede ved Barcode. Når jeg er i Oslo må jeg alltid nedom der og på Operataket. Pleier å bo på hotell i gangavstand til disse fine områdene. Og broen du beskriver er kjempeflott! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg