Gjett hva jeg kjøpte!


Skikkelig impulskjøp. Tips fra en jeg kjenner, som igjen hadde fått tips av en annen. Og jeg måtte være rask, skjønte jeg. Et tilbud som varte bare noen dager visstnok. Og det var halv pris. Selvsagt ikke nok til å åpne lommeboka, for bør jo være noe en trenger også.
Men hva trenger jeg?
Jeg har mye rare duppeditter i huset og klarer meg egentlig med det jeg har.
Men så er det noe med det at hvis du får en ny ting i hus, blir det plutselig slik at den også blir uunnværlig. Dessverre.
Som da jeg fikk oppvaskmaskin i sin tid….for eksempel.
Kunne vel alltids klart meg uten den, men nei, vil ikke kvitte meg med den nå….
♦️
Og så er det dette med å ha plass til alle dingsene. De bør jo helst stå lett tilgjengelig disse elektriske apparatene også, hvis det skal bli lett å bruke dem.
På kjøkkenbenken står det en Moccamaster kaffetrakter. Ikke brukt den så mye i det siste, for har blitt til at jeg bruker den nyere kaffekapselmaskina.
Jeg fant en løsning. Satte kaffetrakteren litt lenger unna….på boden. Kan lett ta den fram igjen når det skal lages kaffe til flere gjester.
Og da vart det plass til nyvinningen, en airfryer….som jeg egentlig ikke hadde tenkt at jeg trengte, sjøl om «alle andre» har det.
♦️
Ja riktig, det var en airfryer i pappesken som jeg hentet på «Post i butikk» i går.
Hadde helt sikkert klart meg superbra med stekeovnen, kokeplatene og mikrobølgeovnen, men bare kr.599,- gjorde at jeg endret mening…..
Og plutselig sto den på kjøkkenbenken. Og jeg leste bruksanvisningen.
Det er ikke en stor airfryer. Passer nok ganske sikkert utmerket til min enpersonshusholdning. Skal jeg lage mat til flere, blir det så klart stekeovn og panne og den slags som blir benyttet.
♦️
Og jeg måtte prøve vidunderet. Starta enkelt. Skar opp noen poteter i båter, hadde på litt salt og olivenolje, og inn i maskina med det. Hadde heldigvis en liten ildfast form som passet ypperlig inni beholderen. Men kunne sjølsagt ha lagt potetene rett på rista også.
Perfekt!
Jeg skal ikke levere den tilbake. Allerede blitt avhengig, tror jeg, etter kun EN rett……
Nå må jeg få tak i ei oppskriftsbok, slik at jeg får brukt apparatet til litt av hvert….Og jeg kan alltids spørre erfarne airfryer-eiere om råd…..
Har du airfryer?


Ikke avhengig av det, men….

8 kommentarer
    1. Det er så kjekt med airfryer. Vi kjøpte oss to i fjor høst for gavekort vi hadde fått til jul og bursdagene våre. En står på hytta, og den kommer godt med. Hybelkomfyren vi har i utekjøkkenet virker når den finner det for godt selv. Den tåler kun at en kokeplate og stekeovnen står på. Så det tar jo en lang evighet å lage mat på den.

      Airfryer gjør av vi kan lage middagene fortere.

      Ser ut som om du har likedan som den vi har hjemme 😊

      Det er mye godt man kan lage i airfryer. Du finner mye oppskrifter på nettet.

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤️🥰

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Wow der lagde du en herlig spennende historie: ut av esken kom:
      Jeg kjøpte samme ayrfryer som deg i forrige uke. Men har ikke prøvd den enda🙈🤣
      Blir nok hekta på min jeg også.

      1. Du kjøpte samme type, ja. Så kult. Jeg har rukket å prøve den med potetbåter og torsk blant annet😀 Kjempelettvint og godt👍 Blir artig å teste ut mer. Må nok kjøpe meg ei kokebok også🤗

      1. Ja, gjør det. Er mange av dem på tilbud for tida også. Min var det halv pris på. Trodde ikke at jeg kunne ha bruk for noe slikt, men jammen tror jeg at jeg allerede er blitt avhengig😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg