Gjøre alvor av mer sikring?

Jeg begynte å sjekke litt på Internett igjen. Har gjort det før. Om ringeklokker med kamera. Har gått litt i glemmeboka siden sist. Men kom på det igjen her om dagen av en spesiell grunn.

Kjenner noen som rett og slett vart utsatt for overfall. Grusomt. Det var ikke av noen som ringte på døra, men likevel kom jeg på den ideen min igjen om å sikre hjemmet mitt mer.
♦️
Jeg har alarm med direkte tilkobling til alarmsentral, så den er grei, og trygg. Den bruker jeg konsekvent hver natt og hver gang jeg går ut av huset. I tillegg har jeg jo vakthund Barney. Han bjeffer når noen ringer på, og det er kanskje like greit, sjøl om jeg kanskje burde ha lært ham å holde kjeft🐩😆
♦️
Men når noen ringer på hos meg, ser jeg ikke vedkommende. Kan eventuelt gå ut på et annet rom for å sjekke, men litt tungvint.
Derfor nå altså googling igjen for å finne en bra løsning. Finnes i alle prisklasser, så må prøve å se etter noe som passer akkurat for meg. Trenger ikke å være «overdimensjonert» og for fancy heller.
♦️
Har satt sønnen min på jobben med å sjekke ut litt også. Han er god på slikt. Så får vi sjå hva det blir til.
Jeg vet at jeg skal ha det i hver fall. Det vil alltid være kjekt å vite hvem som ringer på døra og vil inn, tenker jeg. Greit å sikre seg på de områder en kan. Vil ikke si at jeg er paranoid av den grunn.
Kjenner folk som har opplevd ekle og skremmende episoder. Og det gjorde at jeg nå tok tak i denne saken igjen.
Bildet jeg viser deg er fra en annonse for Elkjøp.
Et låsrelatert innlegg:
Jeg låste meg inne.

 

10 kommentarer
    1. Er smart med alarm i huset/leiligheten vi sa opp fordi vi synes det var dyrt. Bor jo ikke i by, og det går greit. Ringeklokke med kamera kommer vi til å skaffe. Det er så mye som skjer og vi kan aldri være sikker.
      Ha en fin lørdag.

    2. Her jeg bor har vi calling anlegg med kamera, og jeg var så glad da det ble satt inn. Nå ser jeg hvem som ringer på, og er det selgere eller noen som påstår de vil legge reklame i postkassen slipper jeg de ikke inn. Hadde jeg bodd i eget, tror jeg nok at jeg ville ha installert det der også 😉 Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Ja, hadde callinganlegg med skjerm i boligen jeg hadde på Hamar. Her har jeg egen inngang, så skal bli godt å få installert. Inntil videre bruker jeg den primitive metoden med å gå utpå gjesterommet for å kikke på den som ringer på☺️

    3. Det er greit å sikre seg, for man vet aldri. Det enkleste for mange er å få laget et kikkehull på innsiden av døra. De får man installert i den høyden man ønsker, og med de som fins i dag, ser ikke personen utenfor at man kikker gjennom innefra heller. 🙂

      1. Har vurdert kikkehull også. Finnes mye avansert i alle prisklasser ellers. Kanskje vurdere et system som kan kobles til en app på telefonen. Vet ikke ennå. Sønnen min sjekker🤗

    4. Er det mørkt eller sent på kvelden – åpner jeg ikke.
      Vært en del selgere her ganske sent i ukedagene så liker det ikke.
      Men jeg åpner ikke, sjekker et annet vindu og blir med det. Vil folk besøke meg så sender de melding eller sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg